הלחץ הבינלאומי על רוסיה בעקבות ההשתלטות על ספינות הצי האוקראיני נמשך. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום (חמישי) כי תשוחח עם הנשיא פוטין על התקרית במהלך ועידת ה-G20 שתיפתח מחר בארגנטינה. בדברים שנשאה בוועידה משותפת לגרמניה ואוקראינה בברלין, אמרה מרקל כי הסנקציות שהוטלו על מוסקבה הן לא לשם סנקציות בלבד, אלא על מנת לגרום לרוסיה לפעול על פי החוק הבינלאומי. 

"למדינות השכנות לרוסיה יש זכות להתפתח, אלה עקרונות החוק הבינלאומי", אמרה מרקל בהתייחסות לגיאורגיה, מולדובה, אזרבייג'ן, ארמניה ועכשיו אוקראינה, "רצועה של מדינות שלא יכולות להתפתח כמו שהיו רוצות. אסור לנו לעצום עיניים". עוד אמרה הקנצלרית, כי "אנחנו חייבים לדאוג שלעיר מריופול שבאוקראינה תהיה גישה לים. מרקל התייחסה גם להשפעה של המשבר על מעבר גז מרוסיה לאירופה. "אנחנו מחויבים להבטיח שאוקראינה תישאר ארץ מעבר לגז מרוסיה", אמרה. 
גורמים דיפלומטיים אמרו כי קולות נצים באיחוד האירופי קראו להטיל סנקציות נוספות על רוסיה, אבל נראה שבגוש לא מתכוונים לפעול במהירות, אם בכלל.

מוקדם יותר נודע כי למרות הכל, הנשיא פוטין ייפגש בסופו של דבר עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בארגנטינה. הבוקר דלפו מסמכים של הקרמלין בהם נאמר כי הפגישה תתקיים בשבת, ומאורח יותר הודיע הקרמלין כי הבית הלבן אישר את קיום הפגישה שעמד בספק לאחר שטראמפ אמר כי לא בטוח שהם ייפגשו. 

בראיון לוושינגטון פוסט מאתמול, אמר טראמפ כי הוא עדיין ממתין לקבל את הדוח המלא העוסק במתקפה על כלי השיט האוקראינים בים השחור, בה נפצעו מספר אנשי צוות אוקראינים. "אולי לא אקיים את הפגישה עמו", אמר והסביר: "אני לא אוהב את התוקפנות הזו, אני לא רוצה אותה בכלל".