נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי לא ייפגש במהלך ועידת ה-G20 בארגנטינה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זאת בעקבות המתיחות בין מדינתו לאוקראינה. טראמפ הוסיף כי הוא ישמח להיפגש עם פוטין לאחר שהמשבר ייפתר. בקרמלין אמרו בתגובה להודעה כי הם לא קיבלו הודעה רשמית, כך מדווחת סוכנות הידיעות אינטרפקס בשם דובר הקרמלין.



משרד ההגנה במוסקבה הודיע אתמול על הצבת מערכות טילי נ"ט מסוג S-400 בחצי האי קרים, אותו כבשה וסיפחה רוסיה מאוקראינה לפני ארבע שנים. המהלך התוקפני הרוסי מגיע לאחר שקייב הכריזה על מצב חירום למשך 30 יום בעקבות ההשתלטות של רוסיה על ספינות מלחמה אוקראיניות ששטו סמוך לחצי האי ומעצר המלחים שלהן. 

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הזהיר בראיון לרשת NBC את מוסקבה מפני המחיר אותו תשלם אם תתקוף. "אנחנו נילחם על החופש שלנו, על הדמוקרטיה שלנו ועל אדמתנו", אמר הנשיא ואיים: "הרוסים ישלמו מחיר כבד אם יתקפו אותנו". בסיום הראיון פנה לנשיא רוסיה ואמר: "אנא צא מאוקראינה, מר פוטין".

בתוך כך, הקהילה הבינלאומית ממשיכה במסע הלחצים על רוסיה כדי שתשחרר את המלחים האוקראינים. הלילה אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי ייתכן ופגישתו עם הנשיא ולדימיר פוטין בוועידת ה-G20 בארגנטינה לא תצא לפועל. בראיון לוושנגטון פוסט אמר טראמפ כי הוא עדיין ממתין לקבל את הדוח המלא העוסק במתקפה על כלי השיט האוקראינים בים השחור, בה נפצעו מספר אנשי צוות אוקראינים. "אולי לא אקיים את הפגישה עמו", אמר והסביר: "אני לא אוהב את התוקפנות הזו, אני לא רוצה אותה בכלל".

שלשום התכנסה מועצת הביטחון של האו”ם לדיון חירום בעניין, לבקשת שתי המדינות. מוסקבה, מצדה, טוענת כי מדובר ב”פרובוקציה מתוכננת בקפידה” על ידי אוקראינה, שנועדה להביא לסנקציות נוספות נגד רוסיה שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הזהירה את רוסיה בדיון החירום, והדגישה כי השתלטותה של רוסיה על שלושת הספינות האוקראיניות היא "הפרה שערורייתית של שטחים אוקראיניים ריבוניים" ו"פעולה יהירה שהקהילה הבינלאומית חייבת לגנות".לדבריה, "כפי שאמר טראמפ פעמים רבות, ארה"ב הייתה מקדמת בברכה מערכת יחסים נורמלית עם רוסיה, אבל פעולות כאלו אינן מאפשרות זאת. ארה"ב תמשיך בסנקציות שלה נגד חצי האי קרים שתחת שליטת רוסיה, והסלמה רוסית נוספת מהסוג הזה רק תחריף את המצב ותערער עוד יותר את מעמדה של רוסיה בעולם ותפגע ביחסים בין המדינות".
סגן השגריר הרוסי, דמיטרי פוליאנסקי, האשים את אוקראינה בכך שביצעה פרובוקציה מתוכננת עם המערב, עקב הפופולריות הנמוכה של נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בציבור לקראת הבחירות. "איך הוא ישמור על כוחו בנסיבות האלו? ברור, יארגן פרובוקציה ויאשים שוב את רוסיה בכל דבר, בכך ינפח את הפופולריות שלו ויעמיד את עצמו בפרונט כמושיע של האומה", אמר פוליאנסקי. פוליאנסקי שיגר איום לעבר אוקראינה ואמר כי "רוסיה מעולם לא נתנה את המכה הראשונה, אבל יודעת כיצד להגן על עצמה".