גורם בלשכת ראש הממשלה התייחס בשיחה עם "מעריב אונליין" היום (שישי) לדיווחים לפיהם נתניהו צפוי לנסוע להשבעתו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו בתחילת חודש ינואר. הוא הסביר: "יש כוונה לנסוע אך זה לא סופי, תלוי במצב הביטחוני ובמצב הקואליציוני. נערכים לשתי האפשרויות". הוא התייחס לדיווחים שפורסמו במדינה החשובה ביותר באמריקה הלטינית, וטענו כי ראש הממשלה הישראלי הוא המנהיג הראשון שאישר את הגעתו לאירוע. כזכור, בחודש שעבר דווח כי בשיחתם הראשונה לאחר הבחירות, נתניהו אמר לבולסונרו כי יגיע להשבעתו בברזיל והדיווח המדובר מאשר זאת.
בתוך כך, בתחילת החודש בולסונרו הודיע בפרסום בחשבון הפייסבוק שלו כי לאחר כניסתו לתפקיד, הוא יעביר את שגרירות מדינתו לירושלים. הוא הוסיף כי "ישראל היא מדינה ריבונית ואנחנו נכבד אותה". הדבר מאשר הצהרות קודמות שלו מתקופת קמפיין הבחירות, שבהן הבטיח לבצע את המהלך.
ראש לשכתו של הנשיא הברזילאי הנבחר, הודיע כי הוא יבקר בישראל לאחר נסיעותיו לצ'ילה ולארצות הברית. הנשיא הנבחר, שזכה לברכות ממנהיגים רבים באמריקה הלטינית וברחבי העולם, הביע את רצונו בהידוק היחסים עם ארה"ב ועם ישראל. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בירך את "ידידי, ז'איר בולסונרו" וכינה אותו "ידיד אמת של ישראל". "מחכים לביקורך בישראל, ומאחלים לך הצלחה רבה!", כתב.

בולסונרו, קצין צבא לשעבר שהביע עמדות קיצוניות נגד נשים והומואים ולא הסתיר את תמיכתו בחונטה הצבאית ששלטה בעבר בברזיל, נבחר לנשיא החדש של המדינה החשובה ביותר באמריקה הדרומית אחרי שניצח בסיבוב השני של הבחירות. "נשנה את גורלה של ברזיל", הצהיר הנשיא הנבחר, איש הימין הקיצוני. מאז הסיבוב הראשון, הוביל בולסונרו בסקרים על יריבו, איש מפלגת הפועלים מהשמאל, פרננדו חדד, אולם מיד עם סגירת הקלפיות ופרסום המדגמים הראשונים היה ברור שהוא המנצח הברור.