חקירת פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית עלולה לערער את הקשרים של המדינה עם רוסיה, כך אמרה הערב (שישי) דוברת הבית הלבן שרה סנדרס. עם זאת, היא הכחישה כי זו הסיבה שבגללה טראמפ ביטל את פגישתו המתוכננת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך פסגת ה-G20 בארגנטינה. 
 
סנדרס הגדירה את החקירה כ"ציד מכשפות רוסי" והסבירה כי "הדבר ככל הנראה השפיע וערער את יחסינו עם רוסיה". היא אמרה: "עם זאת, הסיבה לביטול הפגישה היא האירועים האחרונים באוקראינה". בתוך כך, גורם בבית הלבן הכחיש את דבריו של דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב בשיחה עם סוכנות הידיעות RIA, לפיה שני המנהיגים יקיימו פגישה קצרה. 

כזכור, מוקדם יותר היום דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי "נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא סוריה ולדימיר פוטין יקיימו פגישה קצרה במהלך ועידת ה-G20". הוא מסר כי הנשיא הרוסי יקיים פגישה עם מקבילו האמריקאי, כפי שהוא יעשה עם מנהיגים נוספים. טראמפ הודיע ביום חמישי בצהריים כי הוא מבטל את הפגישה המתוכננת, זאת בשל התקרית האחרונה באוקראינה. 
כזכור, אתמול הודיע הנשיא האמריקאי כי לא ייפגש במהלך ועידת ה-G20 בארגנטינה עם נשיא רוסיה, זאת בעקבות המתיחות בין מדינתו לאוקראינה. טראמפ הוסיף כי הוא ישמח להיפגש עם פוטין לאחר שהמשבר ייפתר. בקרמלין אמרו בתגובה להודעה כי הם לא קיבלו הודעה רשמית, כך מדווחת סוכנות הידיעות אינטרפקס בשם דובר הקרמלין.
עם זאת, מוקדם יותר באותו היום דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, כי השניים צפויים להיפגש ביום שבת בשעות אחר הצהריים (שעון ישראל). הדיווח הסתמך על מסמכים של הקרמלין שהגיעו לידי סוכנות הידיעות. לפרסום הזה קדם ראיון של טראמפ שבו איים כי יבטל את הפגישה בעקבות העימות הצבאי בין צבא רוסיה לחיל הים האוקראיני. 

טראמפ אמר כי הוא עדיין ממתין לקבל את הדוח המלא העוסק במתקפה על כלי השיט האוקראינים בים השחור, בה נפצעו מספר אנשי צוות אוקראינים. "אולי לא אקיים את הפגישה עמו", אמר טראמפ לפוסט, והסביר: "אני לא אוהב את התוקפנות הזו, אני לא רוצה אותה בכלל".