סוריה הודיעה היום (שישי) כי התוקפנות הממושכת של מטוסי הקואליציה האמריקאית הבלתי לגיטימית שמונהגת על ידי וושיגנטון, באה כדי להשלים את התוקפנות הישראלית הממושכת האחרונה, אתמול על אזור אל-כיסווה בדרום דמשק. משרד החוץ הסורי כתב באיגרת שהפנה למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולנשיא מועצת הביטחון. 
"מטוסי הקואליציה הבלתי לגיטימית שמונהגת על ידי ארצות הברית, ממשיכים את פשעיו הברבריים כלפי האזרחים החפים, מפשע בני העם הסורי, שכן ב-30 בנובמבר ביצעה הקואליציה טבח חדש בכפר אל-שעפה שבפרברי דיר אזור. הופגזו בתי תושבים ורכוש אזרחי, דבר שהביא לנפילתם של 30 אזרחים, רובם נשים וילדים. מספר ההרוגים עלול לעלות כתוצאה מההרס הגדול שנגרם לבתיהם של התושבים בכפר. התושבים ממשיכים לתור אחר גופות יקיריהם בין ההריסות", נכתב באיגרת של משרד החוץ, שעותק ממנה פורסם בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א. 
עוד נכתב: "המשך הפשעים הללו, שכבר פנינו בעניינם בעשרות מסרים למועצת הביטחון, הוא תרגום ברור לזלזול של הקואליציה בהנהגת ארצות הברית לערכי האנושות וכן לרמיסה של החוק הבינלאומי שיצר את הקואליציה הזו, בניגוד מוחלט לחוקים ולעקרונות שלו. התוקפנות באה בצל השתיקה של חלק מהמדינות, לנוכח מקרי הטבח שהם פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות והתעלמות מרצח והרג של אלפי אזרחים והרס כפרים במלואם, מה שגורם להימלטות של תושביהם וזאת תחת מטריית המאבק בטרור, שמכוון כלפי אזרחים, רובם נשים זקנים וטף". 

באיגרת נכתב עוד כי "התוקנות באה כדי להשלים את מעגל התוקפנות על ריבונות, אחדות ושלום האדמות הסוריות ובכך נפגשת עם מטרותיה של התוקפנות הישראלית המתמשכת, שהאחרונה בהן היא התוקפנות מיום 29 בנובמבר על אזור אל-כיסווה בדרום דמשק. זו הוכחה נוספת לתמיכת ישראל בקבוצות הטרוריסטיות החמושות ונסיונותיה להאריך את המשבר בסוריה. משרד החוץ הסורי מגנה את הפשעים והתוקפנות המשתמשכת ודורשת ממועצת הביטחון ומהחברות באו"ם לפעול מיד על מנת להפסיק את התוקפנות הזו לגנות אותה ומאחר והיא מפרה את החוק הבינלאומי. על המדינות על ועל האו"ם לפעול כדי לשמור על הביטחון ועל השלום בעולם וכן על הריבונות של המדינות השונות".
כזכור, בסוריה דיווחו הלילה כי מערכות הנ"מ במדינה פעלו נגד מטרות אויב שתקפו בדרום המדינה באזור אל כיסווה. עוד דווח כי הבסיסים שהותקפו הם של מיליציות שיעיות איראניות, וכי ישראל עמדה מאחורי התקיפה. על פי הסורים, כאמור, מערכת ההגנה האווירית הסורית סיכלה את התקיפה ויירטה את הטילים שנורו אל עבר המטרות. 
כידוע, מאז הופל המטוס הרוסי בסוריה במהלך תקיפה של ישראל פחתו משמעותית התקיפות ולמעשה מדובר בדיווח ראשון על תקיפה וניסיון סורי ליירוט מאז התקרית. הרוסים העבירו לאחר הפלת המטוס לסורים סוללות נ"מ S-300 מתקדמות, אך לא ברור האם הן הוכנסו לפעילות והאם הרוסים מאפשרים לצבא הסורי לתפעלם בכוחות עצמם.