מעל 200 מפגינים נעצרו היום (שבת) באזור המדרחוב הסואן של הבירה הצרפתית, שדרות האליזה. מדובר בהפגנה נוספת של "הוסטים הצהובים", תנועת מחאה נגד תכנית מיסוי הדלק של הנשיא מקרון, שלא אחת מגיעה לעימותים אלימים עם כוחות המשטרה. נשיא המדינה, עמנואל מקרון, שנמצא כרגע בבואנוס איירס בארגנטינה בועידת ה-G20, ביקר את המחאה האלימה: "אף מטרה לא יכולה להצדיק את האלימות שמופנית כלפי כוחות הביטחון, כלפי אזרחים ועיתונאים"



 


העימותים עם המשטרה לא גרמו רק למעצרים, עד כה דווח על כ-65 פצועים ביניהם 11 שוטרים, שפונו על ידי כוחות הביטחון הצרפתים. דיווח נוסף על גנבה של רובה מרכב משטרתי על ידי קומץ מוחים. המוחים הציתו בניין באזור כיכר שארל דה גול, שפונתה בסביבות אחר הצהריים על ידי משטרת פריז. שר הבריאות הצרפתי אמר שההפגנות אינן מקובלות, ושקומץ קיצוני השתלט על הסיטואציה האלימה.

מרבית המפגינים שנעצרו היו מעורבים בהתקלות בכוח המשטרתי שהגיע על מנת לפזר את ההפגנה, באזור שער הניצחון, שנמצא בחלקה העליון של שדרות האליזה. כוחות המשטרה ירו גז מדמיע אל עבר מיידי אבנים, על אף שלא כל המפגינים היו אלימים. ראש ממשלת צרפת, אדוארד פיליפ, אמר כי כ-36 אלף הפגינו ברחבי צרפת, כולל 5,500 שהפגינו בבירה. 

שדרות האליזה בפריז בוערות. צילום: רויטרס


כזכור, מחאות דומות של הוסטים הצהובים גרמו למותה של מפגינה בת 63 ועשרות פצועים נוספים לפני כשבועיים. בעת חסימות הכבישים היזומות במחאה, חלק מהמפגינים נדרסו על ידי נהגים שהביעו חוסר סולידריות עם מטרות המפגינים.