נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לבטל את המכסים שהוטלו על סין החל מה-1 לינואר 2019, כך דיווחה הלילה (ראשון) הטלוויזיה הממלכתית הסינית לאחר פגישתם של טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג במהלך פסגת מנהיגי המדינות העשירות בעולם (G20) שמתקיימת בבואנוס איירס בירת בארגנטינה. עוד צוין בדיווח, כי הצדדים ימשיכו במשא ומתן.

בבית הלבן אישרו את הדיווח וציינו כי טראמפ הסכים לא להעלות את המכסים על סחורות סיניות לשיעור של 25 אחוזים החל מה-1 בינואר. שתי המדינות הסכימו לנסות ולהגיע להסכם תוך 90 יום. בבית הלבן ציינו עוד כי סין תרכוש מארצות הברית "מוצרים חקלאיים, אנרגטיים ותעשייתיים" במטרה להפחית את חוסר האיזון המסחרי בין שתי המדינות.

הפסגה בבואנוס איירס נערכת בסימן התקרית הימית האלימה בים אזוב בין רוסיה לבין אוקראינה, בצל פרשת הרצח של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י ועל רקע מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין. נשיא האיחוד האירופי, דונלד טוסק, אף הצהיר בנאום בפתיחת הפסגה כי "מדובר ברגע קשה עבור שיתוף הפעולה הבינלאומי".

מפגש חם מול המצלמות בין שניים מהמנהיגים השנויים ביותר במחלוקת בעולם, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונסיך הכתר הסעודי הנסיך מוחמד בן סלמן, סיפק את התמונה המרכזית של המפגש. כאשר המנהיגים התכנסו לישיבת הפתיחה, נראו פוטין ויורש העצר הסעודי מחייכים בחמימות זה לזה ואף החליפו מחוות ידיים באוויר, בתמונה שזכתה לפרשנויות רבות ברשתות החברתיות, רבות מהן מתייחסות לכך שפוטין מברך את בן סלמן על מה שנראה כהיחלצות נקייה מחיסולו של העיתונאי, אף שפורסמו עדויות רבות שמצביעות לכאורה על מעורבותו הישירה בפרשה.

פוטין ובן סלמן. חיוכים וחמימות. צילום: AFP

 
ארמון המלוכה בריאד דיווח כי בן סלמן ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיימו "שיחה ידידותית", אולם בבית הלבן טענו כי השניים רק החליפו מילות נימוס. 
הנסיך הסעודי נפגש עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, שהצהירה כי כל המעורבים ברצח ישלמו את המחיר. נוסף לכך, תועדה שיחה שלו עם הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון, שבה נשמע אומר, "זה בסדר. אני יכול להתמודד עם זה". מקרון, מצדו, אומר: "אני מודאג, אני אומר לך" ו"אתה אף פעם לא מקשיב לי". 
 

ערב הפסגה הודיע טראמפ כי הוא מבטל את פגישתו עם פוטין, בשל ההשתלטות הרוסית על כלי השיט האוקראיניים מוקדם יותר השבוע, ולכידתם של יותר מ־20 מלחים. אמש נמסר מהקרמלין כי שני המנהיגים קיימו שיחה קצרה במהלך הפסגה, אולם לא נמסרו פרטים על תוכן הדברים. פוטין נפגש גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ושוחח עמה על המתיחות עם אוקראינה ועל ההתפתחויות בסוריה. מרקל עצמה הגיעה באיחור לפסגה, אחרי שמטוסה ביצע נחיתת חירום בגרמניה ביום חמישי בערב, בשל תקלה טכנית. הרשויות מסרו כי נבדק חשד לפגיעה מכוונת.