הקואליציה בהנהגת ארצות הברית הודיעה הלילה (שני) כי חיסלה את אבו אל עומראיין, מנהיג בכיר בארגון "המדינה האסלאמית", בתקיפת מל"ט בסוריה. לפי הודעת הקואליציה, אל עומראיין היה מעורב ברצח האזרח האמריקאי פיטר קסיג בסוריה ב-2014. סרטון עריפת ראשו של קסיג הופץ אז באינטרנט על ידי ארגון הטרור. 

מקורות בצבא סוריה האשימו אמש את הקואליציה האמריקאית שפועלת במדינה, וטענו כי כוחות של צבא הקואליציה שיגרו טילים לעבר עמדות של הצבא הסורי באזור אל-סוחנה שבמזרח המדינה. בשלב זה הרקע לאירוע לא ברור. אל סוחנה שוכנת בדרך לעיר דיר א-זור ששוחררה משלטון דאעש לפני כשנה, אך סמוכה למובלעת האחרונה של ארגון הטרור במדינה. על פי סוכנות הידיעות הסורית סאנא, כוחות הקוליציה שיגרו 14 טילים לעבר עמדות של צבא סוריה, וגרמו לנזק, אך לא לנפגעים בנפש.



בסוריה דיווחו ביום חמישי בלילה כי מערכות הנ"מ במדינה פעלו נגד מטרות אויב שתקפו בדרום המדינה באזור אל כיסווה. עוד דווח כי הבסיסים שהותקפו הם של מיליציות שיעיות איראניות, וכי ישראל עמדה מאחורי התקיפה. בתוך כך, שרידים השייכים כנראה לטיל סורי נגד מטוסים אותרו שלשום בבוקר במהלך סריקות בשטח פתוח ברמת הגולן. הסריקות נערכו לאחר התקיפה ביום חמישי בערב בסוריה, שיוחסה לחיל האוויר.


לוחמי דאעש. צילום: פייסבוק
לוחמי דאעש. צילום: פייסבוק

 
התקיפה המיוחסת לישראל ביום חמישי בערב באה שעות לאחר שמטוס תובלה איראני נחת בביירות, ולפי החשד העביר אמצעי לחימה לחיזבאללה. לפי דיווחים  שונים, מדובר בפעם הראשונה שבה האיראנים מעבירים את הנשק לחיזבאללה בטיסה ישירה מטהרן לא דרך סוריה.