ג'מאל חשוקג'י, העיתונאי הסעודי שנרצח באוקטובר האחרון, קרא בהודעות וואטסאפ פרטיות ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן "חיה" ו"פקמן שבולע את אויביו". בהודעותיו, הביע חשש ממה שבן סלמן עלול לעשות לו, כך דווח היום (שני) בעיתון האמריקאי "ניו יורק פוסט". חשוקג'י, ששטח ביקורת נגד משפחת המלוכה הסעודית בעיתון ה"וושינגטון פוסט", שלח מעל 400 הודעות וואטסאפ לאיש קשר בקנדה, סעודי לשעבר, עומאר עבדאלעזיז לפני שנרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.



חלק מהדברים שכתב חשוקג'י בהודעות הפרטיות, ההודעות המוקלטות והסרטונים: "מעצרים לא מוצדקים לא משרתים אותו היטב (ההיגיון אומר), אבל בדיקטטורה אין היגיון, אבל הוא אוהב כוח, דיכוי, וצריך להראות להם". עוד כתב: "הוא כמו חיה. פקמן. ככל שאוכל יותר מאויביו, כך רוצה יותר. לא אהיה מופתע שהדיכוי שהוא מפעיל יגיע אפילו לתומכיו, וכך הלאה והלאה. אלוהים יודע".



ההודעות, שנשלחו בחודש מאי האחרון, מיוחסות לתקרית בה בן סלמן עצר ארבע פעילות פמיניסטיות בסעודיה שניסו להניע קמפיין שמאפשר לנשים לנהוג במדינת המפרץ המוסלמית, על זה כתב חשוקג'י בהודעה פרטית: "הן הואשמו, בין היתר, בתמיכה כלכלית של ארגונים עוינים מחוץ למדינה".



עוד על פי הדיווח, באוגוסט האחרון, חשוקג'י חשד שהמשטר הסעודי הצליח לעלות על התקשורת ביניהם, ולדלות משם את השיחות המבקרות באופן חריף את הכתר הסעודי: "שאלוהים יעזור לנו" כתב לידידו עבדאלעזיז. חודשיים לאחר מכן, נמצא מת. עבדאלעזיז בתגובה, תבע חברה ישראלית שטוען שהפעילה את התוכנה ששימשה את השלטונות הסעודים לפרוץ לטלפון שלו. "צר לי לומר כי הפריצה לטלפון שלי היוותה חלק גדול ממה שקרה לג'מאל. האשמה הורגת אותי".