נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף את עורך דינו לשעבר מייקל כהן בסדרת ציוצים שפרסם היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו. "מייקל כהן ביקש מהשופט שלא יכניס אותו לכלא בפועל. זאת אומרת שהוא יכול לעשות מעשים נוראיים שאינם קשורים לטראמפ, וקשורים להונאה, הלוואות גדולות ומיסים ולא ירצה תקופת מאסר ארוכה? הוא ממציא סיפורים כדי לקבל עסקת טיעון טובה לעצמו. הוא שיקר ולפי דעתי הוא צריך להיכנס לעמוד למשפט ולרצות גזר דין מלא".


כזכור, כהן הודה ביום חמישי כי שיקר בעדותו בנושא המעורבות הרוסית בבחירות 2016 בפני חברי הקונגרס. במסגרת משפטו, שנערך בבית המשפט הפדרלי במנהטן, הודה כהן כי הגיש הצהרה שקרית לקונגרס ב-2017 בנוגע לפרויקט נדל"ן שיזמה חברת הבנייה של הנשיא במוסקבה, זאת מתוך "נאמנות", לדבריו, למעסיקו. התובע המיוחד, רוברט מולר, המנהל את חקירת המעורבות הרוסית, הגיע להסכם זמני עם כהן לפני שהופיע בבית המשפט הפדרלי במנהטן. כהן הבטיח "לשים את טובת משפחתו והמדינה קודם", והדגיש כי ישתף פעולה עם התובעים, מהלך שעשוי להפוך אותו לעד החשוב ביותר נגד המנהיג האמריקאי. 

בתוך כך, מושל קליפורניה לשעבר ואויבו המושבע של הנשיא טראמפ, ארנולד שוורצנגר, תקף אותו כאשר נאם בוועידת האקלים של האו"ם, המתקיימת בקטוביץ' שבפולין. "ארצות הברית עדיין נמצאת בהסכם פריז לריסון ההתחממות הגלובלית, זאת למרות החלטת טראמפ בינואר 2017 לפרוש מההסכם", אמר, "אמריקה היא יותר מאשר וושינגטון או מנהיג אחד". המושל לשעבר תקף את הנשיא ביידיש, כאשר אמר ש"בוושינגטון יש מנהיג 'משוגע'". הוא הוסיף: "מדינות רבות בארצות הברית עדיין תומכות בהסכם". שוורצנגר המליץ להזמין מושלים וראשי ערים לוועידה בשנה הבאה, ולא ויתר על הציטוט המפורסם מהקריירה שלו כשחקן: "אם תעשו את זה, אני מבטיח לכם: אני אחזור (I'll be back)".