ממשלת צרפת נערכת לבטל את העלאת המס על הדלק בעקבות המחאה האלימה, כך לפי גורם ממשלתי שצוטט "ברויטרס". לדבריו, ראש הממשלה, אדוארד פיליפ, צפוי להודיע על כך בהמשך היום (שלישי).



אתמול החליט נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לדחות את ביקורו בסרביה בעקבות מחאת האפודים הצהובים, המתנגדים למדיניות מיסוי הדלק, שהובילה לעימותים נרחבים בין כוחות הביטחון הצרפתיים למוחים.



יש לציין כי "האפודים הצהובים" היא התנועה הציבורית הפוליטית הראשונה בצרפת שנוסדה באמצעות רשתות חברתיותה. חבריה מסרבים למשא ומתן עם הממשלה, אם לא תעשה תחילה ויתורים בסיסיים, ולהסתפחות CGT לכל ארגון. 


 

המחאה בפריז. צילום: רויטרס
המחאה בפריז. צילום: רויטרס



במהלך ההפגנות הגדולות במדינה, בהן השתתפו כ-120,000 בני אדם שחסמו כבישים, אירעה גם טרגדיה, כאשר אחת המפגינות נדרסה ונהרגה. על פי הדיווחים, נהגת המכונית אשר לקחה את בתה לבית החולים, נלחצה כאשר הוקפה בעשרות מפגינים שהכו את הגג של רכבה והחלה לנסוע, תוך שהיא דורסת אחדים מהם והורגת את שנטל מאזט בת ה-63.



המוחים יוצאים נגד מדיניותו של מקרון בנוגע להטלת מס על סולר ובנזין, שנועדה לעודד אזרחים לעבור לרכבים ידידותיים לסביבה. לצד המיסים, הממשלה מציעה תמריצים שונים לרכישת רכבים ירוקים וחשמליים.