ארצות הברית מביעה את תמיכתה במבצע לחשיפת המנהרות בצפון. היועץ הביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) למבצע לחשיפת המנהרות בגבול הצפון וציין כי "ארצות הברית תומכת במאמצי ישראל להגן על ריבונותה, להפסיק את חפירת המנהרות של חיזבאללה לתוך שטחה ולמנוע הסלמה".
חשיפת מנהרות בגבול הצפון
עוד הוסיף בולטון: "אנחנו קוראים לאיראן ולשלוחותיה לעצור את התוקפנות והפרובוקציות, שמהווים איום בלתי מקובל על ביטחון ישראל והאזור כולו".

כזכור, צבא לבנון הודיע מוקדם יותר על מעבר ל"כוננות עליונה" לאור פעילות צה"ל בגבול, לאחר שבצבא הודיעו על פתיחת מבצע לאיתור ונטרול מנהרות טרור התקפיות של חיזבאללה. צה"ל מסר לאחר מכן כי אותרה מנהרת טרור התקפית חוצת גדר במרחב דרום כפר כילא הסמוך למטולה.

הפעילות בגבול הצפון
 
המנהרה שנחשפה סמוך לכפר כילא נחפרה מתוך מבנה פרטי בלבנון למעלה משנתיים וחדרה כ-40 מטרים לתוך שטח ישראל ואורכה הכולל הוא יותר מ-200 מטרים. ההערכה בצה"ל היא כי קיימות מנהרות יותר.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס ציין כי מדובר בחפירה שונה מזו שבדרום מאחר והמעטפת של המנהרה היא סלעית, זאת לעומת הדיפונים בעזה. על המבצע עצמו פירט מנליס כי "הוא יארך מספר שבועות. יצאנו למבצע כאשר ההבנה שלנו שאין מנהרה מוכנה להפעלה מבצעית", אמר, "זה סיפור מאוד ממודר בתוך חיזבאללה והיכולת לפרום אותו מודיעינית הוא לא עניין של מה בכך".