רוברט מולר, התובע המיוחד החוקר את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית הודיע הלילה (רביעי) כי הוא "אינו ממליץ לקצוב עונש מאסר ליועץ הביטחון לאומי לשעבר של טראמפ, מייקל פלין". במסמך שכתב מולר, והתפרסם בתקשורת האמריקאית, צוין כי הבקשה הגיעה בעקבות שיתוף הפעולה של פלין. על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, הוא "סיפק סיוע משמעותי במספר חקירות המתנהלות בימים אלה". 

צוותו של מולר ציין במסמכים כי היועץ לביטחון לאומי לשעבר "שיתף פעולה בנוגע לחקירה הקשורה לקשרים או לשיתוף פעולה בין ממשלת רוסיה ואנשים הקשורים לקמפיין טראמפ". עם זאת, סעיף אחר במסמך הושחר, כך שלא ברור מהו אותו סעיף הקשור לשיתוף פעולה. 
החוקים הפדרלים קובעים כי העבירות של פלין כוללות עונש של עד שישה חודשי מאסר, אך גורמים שונים אמרו כי במידה ופלין ישתף פעולה עם מולר וצוותו, הוא יוכל להימנע מכניסה לכלא. מקורב ליועץ לשעבר אמר כי "פלין ומשפחתו שמחים מאוד מדבריו של התובע המיוחד".

כזכור, פלין עזב את תפקידו לאחר 24 ימים, לאחר שהתברר ששיקר ל-FBI בנוגע לקשרים שקיים עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, ואף שיקר לסגן הנשיא מייק פנס בנוגע אליהן. באחת השיחות הוא הבטיח לשגריר שהממשל החדש יסיר סנקציות שהטיל עליה ממשל אובמה עוד לפני שנכנס לתפקידו, וזאת בניגוד לנהלים.
 מאז התפטרותו התגלו קשרים נוספים שפלין קיים עם מעצמות זרות בניגוד לנהלים, בהן גם טורקיה - שם נטען כי הגנרל הבכיר בדימוס קיים משא ומתן להסגרת איש הדת הגולה פתהוללה גולן לידיו של ארדואן בתמורה ל-15 מיליון דולר. על פי חקירת ה-FBI, הטורקים הציעו לפלין 15 מיליון דולר תמורת זאת שיחטוף את גולן, ויעביר אותו במטוס פרטי לטורקיה, וזאת לאחר שמאמצי טורקיה להסגרתו של כהן הדת נכשלו, פלין ובנו, החשוד כי פעל יחד עמו סירבו להגיב לידיעה.