נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (שישי) כי הוא ימנה את וויליאם באר, התובע הכללי לשעבר תחת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב, לתפקיד התובע הכללי. במינוי נוסף, טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן כי דוברת מחלקת המדינה, התר נאוורט, תחליף את ניקי היילי בתפקיד שגרירת ארצות הברית באו"ם. 

באר בן ה-68, שירת כתובע הכללי בממשל בוש מ-1991 עד 1993. הוא עבד במשך כעשור בחברות שונות, בין השאר כסגן הנשיא בחברת התקשורת ורייזון, ולאחר מכן במשרד עורכי דין. לבאר אין קשר אישי או פוליטי לנשיא טראמפ, מה שעשוי להקל על הליך מינויו בסנאט.    

אם מינויו יאושר בסנאט, באר יחליף את ג'ף סשנס שהתפטר לבקשת טראמפ בחודש נובמבר לאחר שפסל את עצמו מחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. לאחר התפטרות סשנס, טראמפ מינה את ראש הסגל שלו מתיו וויטאקר כתובע הכללי בפועל. הדמוקרטים טענו כי מינוי וויטאקר נועד להביא לפיטורי התובע המיוחד רוברט מולר, אך וויטאקר הכחיש כי בכוונתו להתערב בחקירה.



ניקי היילי. צילום: רויטרס
ניקי היילי. צילום: רויטרס



נאוורט, כתבת לשעבר ברשת פוקס ניוז, עבדה כדוברת מחלקת המדינה מאז תחילת ממשלו של טראמפ. היא תחליף בתפקיד את ניקי היילי, שהודיעה על פרישתה מהתפקיד בחודש אוקטובר. גם מינויה של נאוורט תלוי באישור של הסנאט, שם הוא צפוי להיתקל בהתנגדות בשל ניסיונה המועט במדיניות החוץ. 



שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, בירך על מועמדותה של הת'ר נאוורט לשגרירה הבאה של ארה"ב באו"ם: "הגב' נאוורט עמדה לצד מדינת ישראל בתפקידיה הקודמים ואין לי ספק ששיתוף הפעולה בין המדינות ימשיך להתחזק גם בתקופת כהונתה. בשנתיים האחרונות הצלחנו בשיתוף פעולה הדוק עם השגרירה ניקי היילי לשנות את הרוח העוינת באו״ם ולהוביל להישגים חסרי תקדים. השגרירה היילי תשאר תמיד ידידת אמת של מדינת ישראל״ הוסיף השגריר.