700 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנות האנטי-ממשלתיות של פעילי "האפודים הצהובים", נגד החלטת ממשלת צרפת להטיל מס על סולר ובנזין, אשר התקיימו במהלך סוף השבוע. במהלך המחאה פרצו המפגינים מחסומים והציתו רכבים, בעוד שמנגד כוחות הביטחון המקומיים ירו גז מדמיע לעברם וניסו להניסם באמצעות שימוש בתותחי מים.



אלפי מפגינים הגיעו לבירה והתעמתו עם שוטרים, כאשר בסך הכל 31 אלף צרפתים יצאו לרחובות בערים שונות במדינה, בהן מרסיי, ניס ונאנט. בתוך כך, רוב משחקי המחזור ה-17 בליגה הצרפתית נדחו בעקבות המהומות לתאריך לא ידוע. 

700 עצורים במחאות. צילום: רויטרס
700 עצורים במחאות. צילום: רויטרס

 
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס למהומות בציוץ שעורר סערה, בו עודד אותם להמשיך במחאה: "הסכם פריז לא עובד כל כך טוב עבור פריז. המפגינים לוקחים חלק במהומות בכל צרפת. אנשים לא רוצים לשלם סכומי כסף גדולים למדינות עולם שלישי על מנת להגן, אולי, על הסביבה. הם צועקים 'רוצים את טראמפ'. אוהב את צרפת".  

ראוי להסביר כי "האפודים הצהובים" היא התנועה הציבורית הפוליטית הראשונה בצרפת שנוסדה באמצעות רשתות חברתיות. חבריה מסרבים למשא ומתן עם הממשלה, אם לא תעשה תחילה ויתורים בסיסיים, ולהסתפחות CGT לכל ארגון. 
המוחים יוצאים נגד מדיניותו של מקרון בנוגע להטלת מס על סולר ובנזין, שנועדה לעודד אזרחים לעבור לרכבים ידידותיים לסביבה. לצד המיסים, הממשלה מציעה תמריצים שונים לרכישת רכבים ירוקים וחשמליים.