ג'ון קלי, ראש סגל הבית הלבן בממשלו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, צפוי לפרוש מתפקידו עד סוף השנה, כך אמר טראמפ היום (שבת). על פי הדיווחים ברשת NBC, סיום הכהונה מגיע על רקע מתחים עם הנשיא ועימותים עם דמויות מפתח אחרות.



טראמפ הכריז על החדשות על מדשאת הבית הלבן, לאחר ימים של ספקולציות באשר לעזיבתו הקרובה של הגנרל הימי בדימוס, שבאו בעקבות חודשים של חילוקי דעות עם הנשיא. למרות המתיחות, בדבריו הקצרים לכתבים, כינה טראמפ את קלי "בחור נהדר" והוסיף כי הוא "מעריך את שירותו". כמחליף אפשרי לתפקיד עלה שמו של ניק איירס, ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס.



טראמפ דיווח לא אחת על תסכול כתוצאה מיחסיו עם קלי במהלך כהונתו. למרות שעזיבתו של קלי מגיעה לאחר מספר חודשים של מחלוקת וסערות, הוא סיפר לצוות כי הוא היה בטוח שיישאר בתפקיד לפחות עד 2020.



בחודש שעבר דווח ב-NBC כי קלי צפוי לסיים את תפקידו בקרוב בעקבות עימות עם מלניה טראמפ, כמו גם עם בכירים בבית הלבן, כך מסרו מקורות יודעי דבר ל-NBC.  שני פקידים בבית הלבן סיפרו לכלי התקשורת האמריקאי כי הגברת הראשונה של ארה"ב סיפרה לבעלה בתחילת 2018 כי קלי דחה שוב ושוב את בקשותיה לקדם חלק מעוזריה, גם לאחר שקיבל הוראה מנשיא ארה"ב לעשות כך.



בתוך כך, ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי טראמפ החליט להחליף את מזכירת ביטחון המולדת של ארה"ב, קירסטן נילסן, הידועה כמקורבת לקלי. טראמפ שיבח את נילסן במהלך הקיץ, לאחר שהגנה על מדיניותו בנושא מדיניות ההגירה שלו, המכונה "אפס סובלנות".



בתחילת החודש שעבר דווח ב-Busines Insider כי הנשיא האמריקאי ניסה, לכאורה, לפטר את ראש הסגל בבית הלבן, אך ככל הנראה לא הצליח לעשות זאת בשל העובדה שקלי הוא זה שאחראי על פיטורי העובדים בבית הלבן, והנשיא לא מצא אדם שיעשה זאת במקומו במקרה הזה.



אתמול תקף טראמפ בחריפות יוצאת דופן את מזכיר המדינה הקודם, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מייק פומפאו עושה עבודה נהדרת, אני מאוד גאה בו. לקודמו, רקס טילרסון, לא הייתה קיבולת נפשית. הוא היה מטומטם כמו סלע ולא יכולתי להיפטר ממנו במהירות. הוא היה עצלן נורא. עכשיו זה משחק חדש לגמרי".