עדויות חדשות חושפות כי איראן הגדילה באופן משמעותי את מספר ניסויי הטילים הבליסטיים שלה במהלך השנה האחרונה, כך דווח היום (ראשון) בעיתון הגרמני "וולט". שיגורי הטילים, שיכולים להגיע לאירופה, מהווים הפרה בוטה של הסכם הגרעין. 

מדוח של שירותי מודיעין מערביים, שהגיע לידי העיתון הגרמני, עולה כי משטר האייתוללות הרחיב באופן משמעותי את היקף ניסויי הטילים הבליסטיים. על פי המחקר, בשנת 2018 ערכה איראן לפחות שבעה ניסויים בטילים לטווח בינוני. בנוסף, נערכו לפחות חמישה ניסויים בטילים לטווח קצר וטילי שיוט, שהשימוש בהם מהווה הפרה של ההסכם שנחתם בין המעצמות לאיראן.
כזכור, במסגרת ההסכם, שנחתם עם המעצמות בשנת 2015, הסכימה איראן "לא לבצע פעולות הקשורות לטילים בליסטיים שניתן להשתמש בהם למטרות גרעיניות". 
ניסוי של איראן בטיל בליסטי

על פי מידע ממקורות שונים, נבחנו לפחות שלוש גרסאות שונות של הטיל לטווח בינוני מדגם שיהאב 3 מאז תחילת השנה. כמו כן, בוצעו לפחות שני שיגורים של טילי שיוט מדגם קיאם 1, ושל טיל אחד לפחות מדגם חורמשהאר (טווח בינוני). 
עוד עולה מהדוח כי נעשה גם שימוש מבצעי בשני טילים לטווח קצר מדגם זולפאקר, כשכתוצאה ממנו נהרגו שני אנשי דאעש בסוריה. בשנת 2017, לעומת זאת, בוצעו רק ארבעה ניסויי טילים לטווח בינוני ורק ניסוי אחד ברקטה לטווח קצר.