שליט סעודיה, המלך סלמאן בן עבד אל עזיז, נשא דברים בפתח פסגת המועצה לשיתוף פעולה במפרץ הפרסי הנערכת בריאד ואמר כי "הסוגיה הפלסטינית נמצאת בראש דאגותינו". הוא המשיך ואמר כי הממלכה חותרת לכך שהעם הפלסטיני ישיג את זכויותיו הלגיטימיות, כולל הקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".



עוד אמר המלך סלמאן, כי הוא מעוניין לשמור על שיתוף פעולה של המדינות באזור המפרץ וציין כי המשטר האיראני ממשיך לתרגל טרור ולאיים על היציבות באזור.



מוקדם יותר היום, קיבל המלך הסעודי  את ראשי משלחות איחוד האמירויות הערביות, בחריין, כווית ועומאן. המשלחות כללו את השייח 'מוחמד בן ראשד, את פאהד בן סעיד של עמאן, את חאמד בן עיסא ואת חוסיין שיח' סבח אל-אחמד אל-ג'אבר אל-סבאח.



הוועידה השנתית ה -39 של המועצה לשיתוף פעולה במפרץ  אמורה להדגיש אחדות אזורית בה יידונו מספר סוגיות הנוגעות לשיתוף פעולה במפרץ בכמה תחומים.



הפסגה השנתית של מנהיגים משש המדינות החברות במועצה מתמקדת בנושאים ביטחוניים, ביניהם מלחמת תימן ופעילותה האזורית של איראן, וכן התפתחויות פוליטיות אזוריות ובינלאומיות.



ד"ר עבדול לטיף בין ראשיד אל-זיאני, מזכיר המועצה לשיתוף פעולה במפרץ, הדגיש את חשיבותה של הפסגה בראשותו של המלך הסעודי סלמאן. בהודעה לסוכנות הידיעות הסעודית, הוסיף המזכיר כי מפגש מנהיגי המדינות משקף את תמיכתם ומציין את הישגי המועצה בתחומים פוליטיים, ביטחוניים וכלכליים.



בהתייחסו לחשיבותו של השוק המשותף ואיחוד המכסים, טען זיאני כי שיתוף הפעולה בין המדינות הללו מעודד את מנהיגי המדינות להשתתף בפסגה, וזאת גם לאור היתרונות החשובים שהיא תביא במישור הכלכלי. 



הפסגה הקודמת של המועצה נערכה בכווית לפני שנה, ובה הוצגה הצהרת כווית והודגשה חשיבות חיזוק תפקידה של המועצה להשגת שאיפותיהם של אזרחי המדינות.