רשויות החוק בקולומביה עצרו הלילה (שני) 14 ישראלים בחשד שהיו חברים ברשת לניצול מיני של קטינות. התובע הכללי של המדינה הדרום אמריקאית, נסטור ניירה, אמר כי המבצע פירק ארגון פשיעה ישראלי חזק שניצל מינית ילדות, מתבגרות ונשים והפך אותן לשפחות בערים קרטחנה, סנטה מרתה, מדיין ובוגוטה הבירה. 

על פי המידע ממשרד התובע הכללי, ארגון הפשיעה מכר מפגשים מיניים עם קטינות במסווה של חבילות תיור בערים המדוברות. עוד נמסר, כי החבילות קודמו על ידי ישראלים באופן בלעדי, רבים מהם אנשי עסקים, ש"סיימו את שירותם הצבאי בישראל". 

עם הגעתם לקולומביה, הגיעו הלקוחות למלונות, חוות, יאכטות ומסיבות של מוזיקה אלקטרונית, בהם נוצלו אותן נערות, צעירות ונשים. 



 
במהלך החקירה הגיעו החוקרים למסקנה כי בראש הרשת עומד אסי בן מוש, שכזכור גורש מקולומביה לפני שנה. התובע בקולומביה אמר כי יש ראיות שהרשת פעלה במדינות נוספות בדרום ומרכז אמריקה, מהן הביאה נערות על מנת לנצל אותן. הרשת, כך נמסר, היתה פעילה גם בעסקי הסמים.

ביולי נעצרו בקולומביה 18 בני אדם, בהם שני ישראלים בחשד למעורבות ברשת שניצלה קטינות בתעשיית המין. המעצר אירע בעיר קרטחנה. התובע הכללי של קולומביה תיאר אז את פעולת המעצר כ"מבצע הגדול ביותר נגד תיירות המין בעיר שלחוף הים הקאריבי". רבות מהקורבנות הן נערות מוונצואלה שמגיעות לקולומביה במצב פגיע. על פי הודעת התביעה, "הן מגיעות למדינה ומצפות למצוא עבודה, אך מגלות מציאות שונה לגמרי. המסמכים שלהן נלקחים מהן, הן נסגרות במקום מסוים ומנוצלות מינית". 

כחלק מהחקירה, הרשויות בקולומביה דרשו מהאינטרפול לעצור את אסי בן מוש, הישראלי שגורש מהמדינה לפני שבעה שמונה חודשים לאחר שנעצר בחשד לביצוע עבירות סמים, שידול לזנות וניהול רשת לא חוקית של תיירות. בן מוש היה הבעלים של שני מלונות בקולומביה, בהם מצאו החוקרים ראיות לעבירות.