"אני לא יכול לנשום": אלו היו דבריו האחרונים של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, לאחר שנרצח בידי חוליית מתנקשים סעודים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, כך על פי דברים שמסר ל-CNN מקור המעורה בפרטי החקירה. המקור, שקרא תמליל מתורגם של הקלטת רגעיו האחרונים של העיתונאי הסעודי, אמר כי ברור כי הרצח שאירע ב-2 לאוקטובר היה מתוכנן לפרטים ולא "מעצר שהשתבש" כפי שטענו הסעודים בעבר.

על פי המקור, חשוקג'י נכנס לשגרירות במחשבה שהגיע לאסוף את המסמכים שיאפשרו לו להתחתן עם ארוסתו הטורקית שחיכתה לו בחוץ. אולם, חשוקג'י זיהה כמעט מיד את אחד האנשים שקיבלו את פניו ושאל אותו מה הוא עושה שם. קול שמזוהה כמאהר עבדול-עזיז מוטארב, איש מודיעין סעודי המכיר את חשוקג'י מהעבר ונחשב מקורב ליורש העצר מוחמד בן סלמן, אמר לחשוקג'י: "אתה חוזר". חשוקג'י בתגובה ענה לו כי "אתה לא יכול לעשות את זה, אנשים מחכים בחוץ". לאחר מכן, נשמע קול מאבק ונראה כי מספר אנשים אחזו את חשוקג'י בחוזקה, ובתוך שניות ספורות הוא החל להיאבק על נשימותיו האחרונות.
במהלך האירוע המזעזע, נאבק חשוקג'י בקבוצת האנשים שניסתה להרוג אותו, תוך שהוא מתחנן בפניהם ואומר "אני לא יכול לנשום, אני לא יכול לנשום, אני לא יכול לנשום". בתמלול האירוע צויין כי לאחר דברים אלו נשמע ריסוק גופו של חשוקג'י בידי מסור, כאשר הרוצחים מציעים לשמוע מוזיקה על מנת שלא לשמוע את הרעש. על פי התמלול, חשוקג'י צרח והתנשף בזמן שגופו בותר, ואחד המתנקשים הציע לחברו: "שים אוזניות, תקשיב למוזיקה כמוני".

התמלול מעיד גם על סדרת שיחות טלפון שבוצעו במהלך הרצח, בהן עדכנה חוליית המתנקשים את האדם בקו השני על ההתקדמות. גורמים רשמיים סבורים כי שיחת הטלפון התנהלה בין המתנקשים לבין גורמים בכירים בריאד. 

מוחמד בן סלמן. התיעוד יאלץ את טראמפ להטיל עליו את האשמה? צילום: רויטרס

 
התמלול, סביר להניח, יגביר את הלחץ על הממשל האמריקאי אשר מסרב עד כה להטיל על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן את האחריות הישירה לרצח ולנתק את השותפות עמו. על פי הדיווחים, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אינו מקבל אף את מסקנות ה-CIA לפיהן בן סלמן הורה על הרצח, ונמצא במסלול התנגשות עם הסוכנות. התמלול סותר באופן וודאי את הגרסה הסעודית לפיה מדובר במבצע או מעצר שהשתבש. באחת הגרסאות האחרות, טענו הסעודים כי חשוקג'י "נחנק בטעות", אולם בהקלטה הוא נשמע בבירור חוזר ואומר למתנקשים כי הוא לא יכול לנשום.
התעתיק המקורי של התמלול הוכן בידי שירותי המודיעין הטורקים, אולם טורקיה מעולם לא מסרה באופן רשמי מהיכן השיגה את ההקלטה. סנאטורים שקיבלו תדרכו מראש ה-CIA, ג'ינה האספל, אמרו כי ממצאי התמלול תואמים למה שאמרה להם. 
גורם סעודי בכיר הגיב לדיווח: "גורמי הביטחון הסעודים סקרו את החומרים בתיק החקירה ולא מצאו בשום מקום התייחסות או אינדיקציה לשיחה כלשהי שנעשתה. אם יש לרשויות הטורקיות מידע נוסף שלא קיבלנו, שיעבירו אותו לביקורת שלנו, מה שביקשנו כבר מספר פעמים. עד כה לא קיבלנו דבר". הגורם לא התייחס לפירוט המזוויע של הרצח ולשאלות הקשות שעולות מהתמלול.