ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, החליטה היום (שני) לדחות למועד שעדיין לא ידוע את ההצבעה בפרלמנט על הסכם הברקזיט אליו הגיעה עם האיחוד האירופי. על פי הדיווחים, מיי אמרה לשרים כי תצא בקרוב לבריסל, על מנת לפתוח את סעיף ה-Backstop ולהבטיח שלא יהווה מלכודת לבריטניה. מיי צפויה לנאום בשעה 17:30 שעון ישראל ולהודיע באופן רשמי על החלטה.

דחייה ההצבעה הגיעה על רקע הביקורת המתגברת בימים האחרונים על ההסכם, כאשר רבים מחברי מפלגתה של מיי ומפלגות אחרות בפרלמנט מסרבים לתמוך בהסכם אליו היא הגיעה והיו צפויים להצביע נגדו בפרלמנט. במידה ומיי הייתה נוחלת תבוסה בפרלמנט, הדבר היה עשוי להוביל לקץ כהונת הממשלה. עם זאת, לא ברור אם באיחוד האירופי יסכימו לוויתורים נוספים, אף שישנם דיווחים על נכונות לדחות לפחות במספר שבועות את מועד הברקזיט, שצפוי להתבצע בסוף מרץ. 
הסוגיה המרכזית שמיי אמורה להעלות בבריסל היא דרישה לקביעת מועד מוסכם ליציאתה של בריטניה מאיחוד המכסים האירופי. לפי הטיוטה, יופעל סעיף ה־Backstop, שלפיו הממלכה המאוחדת תשמור על מדיניות המכסים כדי למנוע הקמת גבול קשיח בצפון אירלנד, אולם מתנגדי ההסכם טוענים כי הנוסח הנוכחי ישמור על בריטניה כבולה למכסי האיחוד למשך שנים ארוכות.

"ראש הממשלה מקשיבה", אמר חבר קבינט בכיר. "חברי הפרלמנט רוצים את ההסכם, אבל יש להם בעיה גדולה איתו - וזה ה־Backstop. הם רוצים לראות אותנו נלחמים על זה". כך או כך, ראש הממשלה הזהירה בימים האחרונים את מתנגדיה במפלגה השמרנית כי אם לא יתמכו בה, יהיה ג'רמי קורבין ראש הממשלה הבא.

קורבין עצמו, שהרבה לתקוף את ההסכם, אמר לאחר הדיווחים על דחיית ההצבעה כי  "הממשלה החליטה כי הסכם הברקזיט של תרזה מיי הוא כה הרסני, עד שהיא נקטה בצעד הנואש של עיכוב ההצבעה ברגע האחרון". לדבריו, "אין לנו ממשלה מתפקדת יותר. התוכנית האלטרנטיבית של מפלגת הלייבור צריכה להיות במרכז הבמה בכל השיחות העתידיות עם בריסל".

מוקדם יותר היום קבע בית הדין האירופי לצדק כי בריטניה יכולה לבטל את הליך הברקזיט גם מבלי לבקש אישור מהשותפות אחרות באיחוד האירופי. בעקבות הדיווח, שער הלירה שטרלינג קפץ ב-0.12 אחוז ל-1.2758 דולר. המקרה הובא לבית המשפט על ידי קבוצת מחוקקים סקוטיים שביקשו פסק דין משפטי שיאפשר לבריטניה לבטל את הסכם הברקזיט באופן חד צדדי לפני הדד-ליין שנקבע להליך בחודש מרץ 2019.



למרות ניתוב המילוט שנפתח בפניהם, מיהרו חברי הממשלה הבריטית להודיע כי יעמדו על עזיבת האיחוד האירופי עד חודש מרץ 2019. הממשלה הבריטית חוששת כי ההחלטה תסלול את הדרך למשאל עם שני, על מנת לתת לציבור את האפשרות להחליט האם להישאר באיחוד האירופי, לאחר שהסכם הברקזיט הסתבך ועורר מחלוקת רחבה בבריטניה באשר לכדאיותו.