אוסטרליה צפויה להכיר היום (שלישי) בירושלים כבירת ישראל, כך מדווח בתקשורת המקומית. הממשלה בקנברה, בראשותו של סקוט מוריסון, תקבל את ההחלטה כבר היום, לאחר שהמועצה לביטחון לאומי אישרה את המהלך אתמול, אולם תודיע עליה מחר בכינוס ראשי הממשלת של המדינות באוסטרליה.
עם זאת, ייקח זמן עד שהשגרירות תעבור מתל אביב לבירה. בינתיים תיפתח בירושלים קונסוליה, זאת משום העלות האדירה של בניית שגרירות, המוערכת ב-200 מיליון דולר אוסטרלי. המהלך האוסטרלי מגיע למרות האזהרות של מדינות ערביות ומוסלמיות, שהביעו מחאה על המהלך המתוכנן.

בתוך כך, מדינות ערב מזהירות את ברזיל שהעברת השגרירות שלה בישראל לירושלים תפגע ביחסים בין הצדדים. במכתב ששלח מזכיר הליגה הערבית, אחמד אבו אלרייט, לנשיא הנבחר של ברזיל, ז'איר בולסונרו, והגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, הוא מזהיר כי המלך ייחשב כהפרה של החוק הבינלאומי ושל החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. 

"החלטה היכן תהיה השגרירות נתונה לכל מדינה", כותב אבו אלרייט לבולסנרו, "אבל המצב בישראל אינו נורמלי, משום שמדובר במדינה הכובשת בכוח שטחים פלסטיניים, ביניהם מזרח ירושלים". 
 
דיפלומט ערבי אמר כי "לעולם הערבי יש כבוד גדול לברזיל, ואנחנו רוצים לא רק לשמור על היחסים, אלא לשפר ולהרחיב אותם. אבל הכוונה להעביר את השגרירות עלולה לפגוע בהם". 

ברזיל היא אחת היצואניות הגדולות של בשר חלאל, הכשר למאכל על ידי מוסלמים, והמסחר בתעשייה עלול להיפגע אם ברזיל תרגיז את מדינות ערב. תעשיית הבשר לייצוא מנסה לשכנע את הנשיא הנכנס לא להעביר את השגרירות ונראה כי הוא שינה את עמדתו. אבל בנו של בולסונרו, אדוארדו, אמר לאחרונה, לאחר שנפגש עם ג'ארד קושנר בית הלבן, ש"העברת השגרירות היא לא שאלה של אם, אל של מתי".