גבר כבן 21 נעצר והובא היום (שלישי) לבית המשפט הפדרלי בארצות הברית, לאחר שנעצר על ידי ה-FBI והמשטרה המקומית ביום שישי האחרון, בחשד לתכנון פיגוע בבית הכנסת בעיר טולידו שבמדינת אוהיו. העצור, דיימונד יוסף, בן 21 מאוהיו נעצר על ידי הבולשת הפדרלית והמשטרה המקומית לאחר שבמהלך מספר חודשים תכנן לבצע פיגוע המוני בשם דאעש בשני בתי כנסת באוהיו, הוא נעצר ביום שישי כשברשותו שני נשקים מסוג AR-15 ואף אמר לשוטר סמוי כי "כל היהודים חייבים למות". 



צילום: רויטרס


העצור נתפס בין היתר בגלל פעילותו ברשתות החברתיות וקישורם לארגון המדינה האיסלאמית. ביום שבו התרחש הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, הוא רשם בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מעריץ את מה שהיורה עשה, אני רואה את עצמי מבצע את הפעולה הזאת אינשאללה. הם אפילו לא מצפים לכך באזור שלי." לאחר תהליך חקירה סמוי, בו הצהיר בפני סוכני ה-FBI כי הוא מתכוון לבצע את הפיגוע בבית הכנסת בעיר טולידו, בית כנסת שלפי בדיקה שערך עמוס במתפללים ביום שבת, הוא אף הצהיר כי בכוונתו להרוג רב. 


דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק אמר: "אני מודה ל-FBI ולרשויות על שסייעו בסיכול הפיגוע האכזרי שתוכנן. רק לפני חודש, במדינה הגובלת לאוהיו התרחש האירוע האנטישמי הרצחני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב". לדבריו, צריך להגביר כפל כפליים את המלחמה חסרת הפשרות בחיה האנטישמית שמרימה ראש. נמשיך להילחם באנטישמיות, באנטי ציונות ובטרור האכזרי שמנסה לגרום לנו לפחד להיות גאים בזהותנו. הוא שוחח עם ראש הקהילה היהודית של טלידו, טינה סטיבן. "אני מזועזע מהמחשבה שאירוע רצחני כזה יכל להתבצע שוב. מדינת ישראל עומדת לצדכם, ותסייע בכל הדרוש לקהילה היהודית של אוהיו", הסביר. 
דיין התקשר לראש הקהילה היהודית באוהיו, טינה סטיבן: " מדינת ישראל עומדת לצדכם, ותסייע בכל הדרוש לקהילה היהודית של אוהיו. רק לפני חודש, במדינה הגובלת לאוהיו התרחש האירוע האנטישמי הרצחני ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. צריך להגביר כפל כפליים את המלחמה חסרת הפשרות בחיה האנטישמית שמרימה ראש."