שלושה בני אדם נהרגו ושניים עשר אחרים נפצעו, שישה מהם במצב אנוש, במהלך אירוע ירי על רקע ביטחוני שהתרחש הלילה (רביעי) סמוך לשוק "חג המולד" בשטרסבורג שבצרפת. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום האירוע ופתחו במצוד אחר היורה, שזהותו מוכרת למשטרה. לפי דיווח ברשת סקיי, החמוש זוהה כשקאט שריף בן ה-29. 

שר הפנים הצרפתי קריסטוף קסטאנר אמר כי לכוחות הביטחון היו שתי היתקלויות עם החמוש בהן נפתחה עליו אש, אך כי הוא הצליח להימלט. משרד הפנים המקומי הכריז על "אירוע ביטחוני חמור", וביקש מהתושבים להסתגר בבתיהם. היחידה ללוחמה בטרור הצרפתית פתחה בחקירת המתקפה, שהתרחשה בעת נערך בדיון בפרלמנט האיחוד האירופי בעיר. בעקבות האירוע, השוק, הנחשב לשוק "חג המולד" הטוב באירופה, פונה. 

בסרטונים מזירת האירוע נראו מספר בני אדם שכובים על הרצפה, בעוד שאחרים מחפשים מחסה. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, עודכן בפרטי האירוע ושלח לעיר את שר הפנים הצרפתי. ממשלת צרפת העלתה את רמת הכוננות הביטחונית שלה ל"חירום", והגבירה את האבטחה במעברי הגבול ובשווקי חג המולד ברחבי המדינה.

עמנואל מקרון מקבל עדכון על הירי בשטרסבורג. צילום: רויטרס
עמנואל מקרון מקבל עדכון על הירי בשטרסבורג. צילום: רויטרס


על פי דיווחים בצרפת, החשוד בביצוע המתקפה נכלל ברשימת מעקב של חשודים בטרור במדינה, בה נכללים אלפי בני אדם. כוחות הביטחון הצרפתיים ניסו לעצור אותו אתמול בשעות הבוקר בקשר לאירוע אלימות נפרד, אך הוא לא היה בביתו. ממשרד הפנים בפריז נמסר כי שוטרים מצאו רימוני יד בביתו של החשוד. 

מספר אתרי תיירות מגדירים את מתחם הבילוי כשוק חג המולד הטוב באירופה, והוא מתקיים מדי שנה, מאז שנת 1570. האירוע כולל מאות דוכנים במספר אתרים שונים בעיר.

כזכור, זהו לא אירוע הירי הראשון שהתרחש בשוק מסוג זה. ב-19 בדצמבר 2016, אניס עמרי, מבקש מקלט מוסלמי ממוצא תוניסאי דרס למוות 12 בני אדם בשוק חג המולד בברלין, בירת גרמניה. בין ההרוגים גם הישראלית דליה אליקים. 

שוטרים באזור האירוע. צילום: רויטרס
שוטרים באזור האירוע. צילום: רויטרס


כמו כן, 49 בני אדם נפצעו באירוע הדריסה, שהתבצע באמצעות משאית גנובה. המחבל נמלט מהמקום לאחר האירוע, ואותר במילאנו שבאיטליה כעבור מספר ימים. הוא נעצר לבדיקה מקרית, צעק ״אללה אכבר״ ולאחר מכן פתח באש על שני השוטרים שבדקו אותו ונורה למוות.