המשטרה הצרפתית עורכת היום (רביעי) חיפושים נרחבים במזרח המדינה, במאמצים לאתר את החשוד בביצוע הירי אתמול בשוק חג המולד בשטרסבורג. מהמשטרה נמסר כי החשוד ידוע בכך שהקצין מבחינה דתית בעת שהיה בכלא. עדי ראייה לפיגוע הטרור מסרו כי "המפגע צעק אללה אכבר" כאשר החל במסע הדקירות בשוק החגיגי.
התובע רמי הייץ העריך שהחשוד בחר את המיקום לבצע בו את מקום התקיפה בשל הסמליות הדתית שלו. "בהתחשב במקום שבו בחר לבצע את הפיגוע, באופן שבו פעל, בפרופיל שלו ובעדויות הטוענות כי צעק "אללה אכבר" לפני התקיפה, היחידה המיוחדת לחקר טרור החלה בחקירת המקרה", הסביר במסיבת עיתונאים. 
המשטרה המקומית אישרה כי המפגע הוא שריף צ'קאט, יליד שטרסבורג בן 29, הנמצא ברשימת מעקב של סוכנויות המודיעין, בשל העובדה שהוא מהווה סיכון ביטחוני פוטנציאלי. "החקירה מתמקדת בהאשמות של רצח בכוונת טרור, וחשד לקשר לרשת טרור עם כוונה לביצוע פשע", הוסיף התובע, "שני בני אדם נהרגו בפיגוע הטרור, ואדם שלישי נמצא במצב של מוות מוחי. כמו כן, שישה בני אדם נוספים נלחמים על חייהם".

צילום: רויטרס

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי המשטרה עצרה את הוריו של המפגע וכן את שני אחיו. השוטרים שהגיעו לביתו איתרו רימונים ומספר כלי נשק. בעקבות האירוע, משטרת צרפת העלתה את רמת הכוננות הביטחונית לרמה הגבוהה ביותר והידקה את האבטחה בגבול עם גרמניה, כאשר יחידות העילית של המדינה, מלוות במסוקים רבים הגיעו למקום. מאות חיילים צרפתים וגרמנים מפטרלים בגבול ובודקים את כלי הרכב החוצים את הגבול בין המדינות משני הצדדים. שר הפנים לורן נונז אמר כי אינו יכול לשלול את הטענה לפיה המפגע כבר חצה את הגבול של המדינה.
 
אף ארגון לא נטל אחריות עדיין על האירוע, אך קבוצת מודיעין אמריקאית המפקחת על האתרים בארצות הברית, טוענת כי תומכי דאעש, ארגון המדינה האסלאמית, חוגגים מאז הפיגוע. גורמי ביטחון צרפתים וגרמנים סיפרו כי צ'קאט הוא מפר חוק סדרתי, כאשר לחובו עומדות למעלה מ-24 הרשעות שונות בצרפת, גרמניה ושוויץ. כמו כן, הוא ריצה עונש מאסר בכלא. שר הפנים הצרפתי ציין כי "במהלך אחד המאסרים שלו, זיהינו כי הוא החל בהקצנה דתית, אך לא היו סימנים שהוא מתכונן לבצע מתקפה". 
 
מקור ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי החשוד נכלא בגרמניה בין החודשים אוגוסט 2016 לפברואר 2017, בגין גניבה חמורה, אך שוחח לפני שסיים לרצות את מאסרו, כדי שיוכלו לגרשו לצרפת. המקור הביטחוני מסר עוד כי "נאסר עליו להיכנס לגרמניה מאז, לא ידוע לנו על תהליך רדיקליזציה כלשהי שעבר".