ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה הערב (רביעי) לחברי מפלגתה כי היא לא תשוב ותתמודד במערכת הבחירות הבאה, כך לדברי חבר פרלמנט. היא אמרה את הדברים לפני הצבעת אי אמון בה שאמורה להתחיל בסביבות השעה 20:00 שעון ישראל והיא צפוייה להימשך כשעתיים.

הדרמה החלה היום בבוקר כאשר נמסר באופן רשמי כי סר גרהאם בריידי, שעומד בראש ועדת 1922 של המפלגה, הגוף שמורכב מחברי הפרלמנט שאינם מחזיקים במשרות ממשלתיות ואשר אחראי על ההתמודדות על הנהגת המפלגה, קיבל 48 מכתבים של חברי פרלמנט – 15 אחוז מכלל הסיעה – הסף שמאפשר את הצבעת אי האמון. בעקבות זאת, ביטלה מיי את ישיבת הממשלה והצהירה כי היא נחושה "לסיים את העבודה" ולהוביל את בריטניה לעבר יישום הפרישה מהאיחוד האירופי. "שבועות שיבוזבזו כשאנחנו קורעים את עצמנו לגזרים רק יגרמו לפילוג נוסף בדיוק כאשר אנחנו צריכים להתייצב יחד כדי לשרת את המדינה שלנו. זה לא האינטרס הלאומי", אמרה. 
מיד לאחר שנודע על ההצבעה הצפויה, הצהיר חבר הפרלמנט ג'ייקוב ריס-מוג, ממובילי הקו התקיף של תומכי הברקזיט, כי "המדינה זקוקה למנהיג חדש, הגיע הזמן שמיי תתפטר". אולם מרבית הקולות שנשמעו במהלך היום הביעו תמיכה גורפת בהמשך כהונתה של ראש הממשלה, כולל מצד כל חברי הקבינט. "אני תומך בראש הממשלה במאה אחוז ואני קורא לכל השמרנים לעשות את זה", צייץ השר לאיכות הסביבה, מייקל גוב, אף הוא מתומכי הברקזיט. "היא נלחמת קשה למען המדינה שלנו ואין מישהו טוב יותר שיכול להבטיח שניישם את ההחלטה של העם הבריטי לעזוב את האיחוד האירופי".

מחר מיי ככל הנראה צפויה להגיע לישיבת מנהיגי מדינות האיחוד האירופי. היא תנסה לקבל הבהרות והבטחות לגבי טיוטת הסכם הפרישה, בעיקר בכל הנוגע לתקופת ההישארות של בריטניה במסגרת איחוד המכסים האירופי גם לאחר הפרישה על מנת למנוע הקמתו של גבול חדש בצפון אירלנד. המחלוקת עומדת במרכז התרעומת של חברי הפרלמנט נגד ההסכם, ובשל כך נאלצה מיי לדחות את ההצבעה שתוכננה להתקיים שלשום מחשש לתבוסה קשה. 
 
אולם מנהיגי האיחוד הבהירו כי אינם מתכוונים לפתוח את ההסכם מחדש. "נראה אילו ערבויות נוכל לתת לפרלמנט הבריטי במטרה לסייע להם לאשרר את ההסכם", אמר ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקאר. "עם זאת, זה לא ישנה את מהות ההסכם, כולל המהות של הפרוטוקול לגבי אירלנד וצפון אירלנד". נשיא האיחוד, דונלד טוסק, ציין במכתב ההזמנה ששלח למנהיגים לקראת המפגש כי "בגלל שהזמן אוזל, אנחנו נדון במצב ההכנות לקראת תסריט שלא יהיה הסכם".