החשוד בביצוע פיגוע הירי האסלאמיסטי בשטרסבורג חוסל במהלך מבצע משטרתי הערב (חמישי) במרכז העיר הצרפתית, כך מסרו מקורות במשטרת צרפת. עדי ראייה דיווחו מוקדם יותר כי ירי נשמע במקום ומסוק משטרתי נשמע מעל אזור נוידורף בעיר. החשוד פתח בירי לעבר שוטרים שפטרלו באזור, ואלה השיבו באש והרגו אותו.
 
היום המשיכו יותר מ־700 שוטרים ואנשי כוחות הביטחון בשטרסבורג וסביבותיה לחפש את המחבל שריף שאוקאת, שירה בליל שלשום אל הקהל הרב שמילא את מתחם שוק חג המולד הגדול באירופה ורצח את קורבנותיו לאחר שקרא "אללה אכבר". כתוצאה מהירי נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 14 נוספים, שישה מתוכם באורח אנוש.

חיפוש מקביל נעשה גם בגבולות הקרובים עם גרמניה ועם שווייץ, בשיתוף משמר הגבול של שתי המדינות. בגרמניה דיווח עד ראייה כי ראה את המחבל כשהוא שותת דם, אך שר הפנים הצרפתי כריסטוף קסטאנר אמר: "חשבנו לרגע שהוא בגרמניה - אבל הוא לא שם". 

המחבל שריף שאוקאת. צילום: רויטרס
המחבל שריף שאוקאת. צילום: רויטרס

 

המשטרה עצרה את אביו, אמו ושני אחיו של המחבל. האישום הרשמי של התביעה והנחת העבודה של המשטרה - מדובר בפיגוע טרור. עם זאת, לא נקבע כל קשר בין המחבל לארגון טרור ספציפי. "החיפוש יהיה קשה", אמר אז סגן השר לביטחון הפנים לורן נונייז. מקורות משטרתיים הגדירו את שאוקאת "פצצה מתקתקת". 
 
הנשיא מקרון נראה כמי שנהנה להפסיק את העיסוק ב"מצב החירום הכלכלי והחברתי" שעליו הכריז מול הפגנות ומהומות המחאה החברתית. אתמול כינס הנשיא את הקבינט הביטחוני של ממשלת צרפת לאחר ששיגר את שר הפנים שלו לביקור בהול בשטרסבורג.
 

אתמול נמתחה ביקורת חמורה על הממשל הצרפתי, במיוחד על ידי האופוזיציה הימנית. מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן אמרה כי העובדה שהמחבל הסתובב חופשי למרות התיקים הפליליים כנגדו, מוכיחה שיש צורך לעצור ולהוציא מכלל אפשרות להזיק - את כל אלו שנפתח להם תיק על רקע הקצנה דתית מסוכנת, ובמידת הצורך לשלול את אזרחותם.