ברקע גל הטרור המתגבר בשבוע באחרון, ברחבי יהודה ושומרון מתקיימות הפגנות בתמיכת ארגון חמאס לרגל ציון יום השנה ה-31 לייסוד הארגון. מנגד, כוחות הביטחון הפלסטיניים של הרשות ניסו לבלום את הפרות הסדר של המפגינים תוך כדי שימוש בירי באוויר ובאלות בשכם ובחברון. בתוך כך, עימותים החלו על הגדר גם באזור אל-בורג' ברצועת עזה
דובר חמאס עבד אל-לטיף קאנוע אמר היום כי ״הציבור הפלסטיני שיצא היום בגדה, המהפכה ובצעדות השיבה והסרת המצור - מצביעים על אחדות העם שלנו וזכותו הלגיטימית בעימות עם הכיבוש. צעדות השיבה הן מסר לכיבוש שחייליו ומתנחליו לא יהיו בטוחים, כל עוד לא יסתלק מאדמתנו הפלסטינית".
מנגנוני הביטחון הפלסטינים בולמים הפגנות בחברון

צילום: רויטרס


צילום: רויטרס



צילום: רויטרס


במהלך הלילה פעלו לוחמי צה"ל בעיר רמאללה, בעקבות פיגוע הירי שאירע אמש בצומת אסף בו נפלו שני לוחמי צה״ל, סמל-ראשון יובל מור-יוסף ז"ל וסמל יוסף כהן ז"ל ונפצעו אזרחית ולוחם נוסף באורח קשה.
 
כמו כן, הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 40 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. מתוכם, 37 מוכרים כפעילי ארגון הטרור חמאס. 
בחמאס ובפת"ח התחרו אתמול מי יתסיס את השטח יותר. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר: "האווירה שיצרה מדיניות ההתפרצויות החוזרות ונשנות לערים (הפלסטיניות), ההסתה נגד הנשיא (אבו מאזן) והיעדר אופק לשלום - הם שהביאו לסדרת מעשי האלימות שאנו מתנגדים לה ומגנים אותה. את המחיר שני הצדדים משלמים".

בפת"ח קראו לפלסטינים להסלים את המצב ולצאת למחאות בגדה, "לזכר השהידים, וכדי להגשים את המטרות שלנו", אמרו.
חמאס האשים את הרשות הפלסטינית בשיתוף פעולה עם ישראל ואיים כי גל הטרור רק יתגבר. "אנחנו מודיעים לכל הנהגת האויב - אל תחלמו על ביטחון מעל אדמתנו", אומרים בחמאס. "עליכם להסתלק כי אין דרך חזרה מהבחירה של העם שלנו להילחם לשחרור אדמתו - לא משנה מה יהיה גודל הקורבנות". בארגון קראו לציבור בגדה ובעזה להשתתף בהפגנות יום הזעם, שעתידות להתקיים היום.