ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע הבוקר (שבת) כי ארצו מכירה במערב ירושלים כבירתה של ישראל, אך גם ציין כי השגרירות לא תועבר באופן מיידי. כמו כן, מוריסון הדגיש כי אוסטרליה תמשיך לתמוך בפתרון של שתי מדינות, עם בירה פלסטינית במזרח ירושלים, וכי השגרירות תעבור רק כאשר ייקבע מעמדה הסופי של העיר. 

"אוסטרליה מכירה במערב ירושלים, המשמשת מקום מושבה של הכנסת ורבים ממוסדות השלטון, כבירת ישראל", אמר מוריסון היום. "אנחנו מצפים להעביר את השגרירות שלנו למערב ירושלים, כאשר הדבר יהיה מעשי. מה שאנחנו אומרים זה שאנחנו צריכים לקדם את העניין הזה קדימה. הקיפאון חייב להישבר", הוסיף. 

מוריסון אמר כבר לפני כחודשיים כי הוא פתוח להעברת שגרירות אוסטרליה מתל אביב לירושלים, אמירה שנתפסה אז באופן ציני ועוררה ביקורת רבה מצד מדינות שכנות בעלות רוב מוסלמי, כמו אינדונזיה ומלזיה, שאינן מכירות רשמית בזכות קיומה של ישראל. כמו כן, מדינות ערב נוספות הביעו דאגה כי המהלך יביא למתח מתמשך במזרח התיכון. 

בתוך כך, אמש הזהירה אוסטרליה את אזרחיה השוהים באינדונזיה לקראת ההכרה הצפויה בירושלים כבירתה של ישראל. "הפגנות נערכו בשבועות האחרונים סביב שגרירות אוסטרליה בג'אקרטה והקונסוליה האוסטרלית בסוראביה", נמסר בהודעה הרשמית מטעם מחלקת החוץ של המדינה, שאמרה כי ההפגנות צפויות להתרחב גם לנציגויות אוסטרליות נוספות ברחבי המדינה.