נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מינה הלילה (בין שישי לשבת) את מיק מולבייני לראש הסגל החדש של הבית הלבן, במקומו של ג'ון קלי, אך ציין כי מדובר במינוי על בסיס זמני. מולבייני, בן 51, הוא חבר קונגרס מהמפלגה השמרנית, והוא יהיה האדם השלישי בשנתיים האחרונות שינסה להיכנס לתפקיד ראש הסגל של הבית הלבן. קלי, שאותו כאמור מולבייני יחליף, מונה לתפקיד ראש הסגל על ידי טראמפ ביולי שנה שעבר, אך בתחילת החודש הודיע טראמפ כי הוא יעזוב את התפקיד.



טראמפ מינה את מולבייני לתפקיד לאחר ששני מועמדים בולטים נוספים פרשו מתפקידם בתוך שבוע. "למען הפרוטוקול, היו אנשים רבים שרצו להיות ראש הסגל של הבית הלבן", צייץ טראמפ בדף הטוויטר שלו, והדגיש כי "מיק יעשה עבודה נהדרת".



תפקיד ראש הסגל נתפס כאחת המשרות החשובות ביותר בוושינגטון, והוא כולל את תפקיד שומר הסף של הנשיא, הממונה על גיבוש המשאבים של המשרד. עם זאת, אופיו הזמני של מינוי מולבייני עלול לערער את סמכותו לדבר בשם הנשיא ולהגביל את יכולתו לעשות את העבודה, כך טען כריס ויפל, מחבר הספר על ראשי הסגל של הבית הלבן. "דונלד טראמפ זקוק נואשות לראש סגל שיוכל לבצע את האג'נדה שלו, ואתה לא יכול לעשות את זה אם יש לך תאריך תפוגה על המצח", אמר ויפל. 



על פי הדיווחים ברשת NBC, סיום הכהונה של ג'ון קלי בתפקיד הגיע על רקע מתחים עם הנשיא ועימותים עם דמויות מפתח אחרות. טראמפ הכריז על החדשות על עזיבתו של קלי על מדשאת הבית הלבן, לאחר ימים של ספקולציות באשר לעזיבתו הקרובה של הגנרל הימי בדימוס, שבאו בעקבות חודשים של חילוקי דעות עם הנשיא. למרות המתיחות, בדבריו הקצרים לכתבים, כינה טראמפ את קלי "בחור נהדר" והוסיף כי הוא "מעריך את שירותו".