"ג'קלין קאאל לא סבלה מחוסר מים או מזון, היא ואביה ביקשו מקלט ברגע שחצו את הגבול. הם לא צעדו במשך ימים", כך נמסר בהודעה שפרסמה הלילה (ראשון) משפחתה של הילדה מגואטמלה, שנכנסה לארצות הברית כמהגרת לא חוקית ומתה כעבור מספר שעות. מקורבים למשפחה הוסיפו כי הם אינם מאשימים את השלטון האמריקאי במותה של הילדה.
כזכור, המשרד להגנת המולדת פתח בחקירה לאחר שמהגרת בלתי חוקית בת 7 מגואטמלה מתה מהתייבשות במתקן מעצר של רשות הגבולות האמריקאית. לפי הדיווחים בתקשורת, היא המתינה שעה וחצי לפני שקיבלה טיפול רפואי. בהודעה רשמית של המשרד להגנת המולדת נאמר שג'קלין קאאל ואביה נעצרו בשבוע שעבר לאחר שחצו את הגבול ממקסיקו לניו מקסיקו באופן בלתי חוקי עם כ־160 מהגרים נוספים. הם הוחזקו במתקן כליאה זמני של רשות הגבולות לפני שיוחזרו לגבול, אולם לפתע החלה הילדה להקיא וחום גופה עלה ל־41 מעלות. היא הוטסה לבית חולים באל פאסו שבטקסס, שם נקבע מותה זמן קצר לאחר מכן. 
רשת NBC ציטטה גורמים רשמיים שסיפרו כי אביה של הילדה דיווח עוד לפני הנסיעה לכיוון הגבול שבתו חולה ומקיאה, אולם כאשר הם הגיעו לתחנת הגבול כעבור שעה וחצי היא כבר לא נשמה. היא עברה שתי החייאות לפני שהועברה לטקסס. לפי ההודעה הרשמית, קאאל הייתה מיובשת, אולם הגורמים טענו שהמהגרים קיבלו מים. 

המבקר הכללי של המשרד להגנת המולדת מסר כי הוא פותח בחקירה לבירור נסיבות מותה של הילדה וכי יפרסם דוח בנושא. המבקר הדגיש שימשיך לקיים בדיקות פתע במתקנים של רשות הגבולות והמכסים ושל רשות ההגירה. השרה קירסטן נילסן הביעה צער על המקרה, אך לא נמנעה מלהטיל את האחריות על המהגרים הבלתי חוקיים. "זו רק דוגמה עצובה מאוד לסכנות של המסע הזה", אמרה. "המשפחה הזאת בחרה לחצות באופן בלתי חוקי. הם הגיעו עם קבוצה גדולה, ולקח לאנשי סיור הגבולות שלנו זמן רב ללכוד את כולם. נתנו טיפול מיידי, נמשיך לבחון את המצב".