השם קורדטוללה מנסורי אמנם לא אומר הרבה לרוב האנשים, אך באיראן מדובר באחד המפקדים המוכרים והמוערכים ביותר של משמרות המהפכה. מנסורי, אשר נלחם בחזיתות רבות עבור הצבא האיראני, נמצא מת אמש, כשבהודעה הרשמית נטען כי הוא נורה למוות במהלך ניקוי נשקו האישי. אך למרות ההודעה, נראה כי האיראנים מנסים להסתיר משהו, וככל הנראה מדובר בהתאבדות של הבכיר. מי שהתייחס לאירועים הוא פרופ' עוזי רבי, אשר דיבר היום (שלישי) ב-103FM על הנושא.



"אחד הדברים שמיד קופצים לראש הוא שמדובר באיזשהו סוג של חיסול חשבונות פנימי או משהו שמשמרות המהפכה עושים כדי ליישר את הקו לאחר שגילו שיש מי שסוטים ממנו", פתח רבי והוסיף: "ברשת רואים הרבה מאוד קונספירציות, על כל דבר כזה נראה שיש תלי תלים של הערות. איכשהו תמיד זה מגיע לעניין הקונספירטיבי. זה לא מישהו שסרח מהקו, אם את שואלת אותו, מדובר באדם שהיה בעמדה מאוד בכירה, מאוד מנוסה. זה אדם שהמשטר שם מבטחו בו. זה לא קרה מניקוי הנשק שלו, זה טירונים עושים".



לדבריו, "קורדטוללה מנסורי היה בצמתים הכי רגישים עבור משמרות המהפכה, החל מתחילת הדרך במלחמת איראן-עיראק ואף במלחמה של איראן כנגד דאעש. הוא אדם שהיה ברמה מאוד בכירה וסמכו עליו. לכן הערכתי היא שהוא התאבד, או עקב מחלה נפשית או עקב משבר פיזי". 

אך מה הסיבה להתאבדות? רבי גורס כי מדובר בהסתרה: "על פי האסלאם, התאבדות היא אסורה ולכן מייצרים כאן סיפור של תאונה מצערת. מעבר לעניין ההלכתי יש גם את העניין האופרטיבי והתדמיתי של משמרות המהפכה. האיש הזה פיקד על הכוחות שהיו לתפארתם של משמרות המהפכה". 
 
"כשאנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה, אין צל של ספק שהאיש הזה הוא בשר מבשרה של איראן ולכן לא מתאים להציג אותו כחלש, זה לא מתאים לתדמית הגיבור שמדביקים לאנשי משמרות המהפכה. חייבים להציג אותם כמורמים מעל".