הקרמלין דחה את ההאשמות שהוצגו בדוח שיוצג בפני הסנאט ועוסק במעורבות הרוסית, בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בהודעה הרשמית שפורסמה היום (שלישי) מטעם דובר הקרמלין, והתייחסה לפרסום של המסמך ב"ניו יורק טיימס", נכתב כי "במסמך חסרים פרטים, והוא אינו כולל הסבר כיצד הממשלה הרוסית מעורבת לכאורה בבחירות".

כזכור, אתמול פורסם בתקשורת האמריקאית דוח שהופק לוועדת המודיעין של הסנאט, וממנו עולה כי הניסיון הרוסי להתערב בבחירות 2016 התמקד באזרחים אפרו-אמריקאים, תוך שימוש במגוון של טקטיקות שמטרתן לנסות להקטין את שיעורי ההצבעה בקרב המצביעים הדמוקרטים. הדוח מפרט פרטים חדשים על המאמץ הרוסי להשפיע על דעת הקהל האמריקאית, לפלג את המדינה, כך אומרים מחבריו. "התערבות פעילה וממושכת של הרוסים עדיין מתרחשת במספר פלטפורמות", נכתב במסמך.
הדוח הופק על ידי חברת אבטחת המידע New Knowledge, שבסיסה נמצא באוסטין, טקסס, בשיתוף עם חוקרים מאוניברסיטת קולומביה. בין היתר, עולה מהדוח כי קמפיין רוסי מתמשך אחד, ביקש להשפיע על עמדת המצביעים ביחס לסוריה ונשיאה, בשאר אסד, בעל בריתה של רוסיה. הדוח הוא אחד משניים שהוזמנו על ידי ועדת הסנאט, והוא מבוסס במידה רבה על נתונים העוסקים בפעילות בפייסבוק, טוויטר וחברות אחרות. הדוח השני נכתב על ידי אוניברסיטת אוקספורד יחד עם Graphika, חברה המתמחה בניתוח מדיה חברתית. 

הקמפיין הרוסי ב-2016 נוהל על ידי חברה מסנט פטרסבורג בשם "סוכנות המחקר האינטרנטי", בבעלות איש העסקים יבגני וי.פריגוזין, בן בריתו הקרוב של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כתבי אישום הוגשו ע"י החוקר המיוחד, רוברט מולר, נגדו ונגד תריסר עובדי החברה בחודש פברואר האחרון במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות