מספר בכירים בכת החרדית הקיצונית "לב טהור" נעצרו היום (חמישי) במקסיקו, במבצע משולב של ה-FBI והאינטרפול. כוחות הביטחון האמריקאים השתלטו על שניים מתוך שלושה נכסים שהארגון החזיק במקסיקו, וכעת נעשים מאמצים להשיב את חמשת הבכירים העצורים לארצות הברית, וככל הנראה יואשמו בחטיפה, תקיפה מינית, הפעלת כת, סחיטה באיומים והתעללות בילדים. לפי שעה, לא ברור מה בכירי הכת עשו במקסיקו בעת מעצרם.



כת "לב טהור" היא מהקיצוניות ביותר בחברה החרדית בחוץ לארץ, בה מחייבים נשים וילדות ללבוש כיסוי שחור על כל גופן, מכשירים מגוון מצומצם של מוצרי מזון ומחתנים ילדות מתחת לגיל 16 לגברים מבוגרים בהרבה. בעבר, נעשו תחקירים אודות הכת המסתורית, שם נחשפו פרשיות של התעללות, מכות ועינויים על ידי ראיונות שנתנו פורשים מן הכת.



שלמה הלברנס, אזרח ישראלי לשעבר, הקים והנהיג את הכת משנות ה-80 ואילך. הוא הורשע בעוון חטיפה ב-1994 על ידי רשויות ארצות הברית וריצה שם עונש מאסר של שנתיים. הלברנס חזר לישראל לאחר ריצוי מאסרו, נסע לקנדה, שם השתקע והמשיך לנהל את הארגון עד מותו בטביעה במקסיקו בשנה שעברה. מאז, הנהגת הכת עברה לידיו של בנו, נחמן הלברנס, לצד מאיר רוזנר ויענקל ויואל ויינגרטן שנחשבים אפילו קיצוניים יותר מהלברנס האב.



בעשור האחרון הכת התבססה בפאתי מונטריאול, קנדה, הרשויות במדינה הצפונית ניסו לעקוב ולקבל מידע על המתרחש בתוך הכת בסוף 2013, מה שהוביל החלטה של ההנהגה להעתיק את פעילותם לגואטמלה.