"מפגש פסגה": מנהיגי החמאס צפויים לבקר במוסקבה בתחילת שנת 2019, כך מסר היום (שישי) סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. המפגש יתקיים כחלק מניסיונותיה של רוסיה לפעול למען פיוס בין הפלגים הפלסטיניים. בוגדנוב מסר כי מוסקבה מוכנה לארגן פגישה של ארגון החמאס, השולט כידוע ברצועת עזה, לבין סיעת הפת"ח של הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן, שמנהל את הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. 



על פי פרסומים פלסטיניים רוסיה הודיעה לחמאס, פת"ח וישראל על כוונתה לפעול בסוגיית סכסוך הפנים פלסטיני, מתוך חזון כי הדבר יביא לרגיעה ויתמוך בהקמת מדינה פלסטינית. מקורות פלסטיניים הוסיפו עוד כי זוהי הסיבה המרכזית להזמנה שקיבל ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, לערוך ביקור מדיני במוסקבה. הנייה אמור לצאת בימים הקרובים לקהיר על מנת לתאם את ביקורו במוסקבה עם המצרים, שפועלים גם כן למען פיוס פלסטיני. 
ישראל הביע מחאה על ביקור של הנייה, באמצעות השגריר גרי כהן, אולם במשרד החוץ הרוסי דחו את הביקורת של ישראל והשיבו לדיפלומטים: "מה אתם באים אלינו בטענות שאנחנו מזמינים את הנייה? אתם בעצמכם מדברים עם חמאס, גם על שבויים ונעדרים וגם על הפסקת אש בעזה. אז מה אתם רוצים מאיתנו?".

ההזמנה של הנייה למוסקבה עלתה גם בפגישה של יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג עם לברוב אמש. לברוב הסביר שהם מזמינים את הנייה כדי למנוע התדרדרות נוספת בעזה. הרצוג השיב ללברוב שיגיד להנייה ש"הוא לא יכול להחזיק את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדרה בעזה ומצד שני פיגועים בגדה".