הכוחות הכורדים בסוריה במצוקה: הודעתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על מימוש כוונתו להסיג את הכוחות האמריקנים הנמצאים בסוריה, עוררה כעס ודאגה רבה בקרב בעלי בריתם המרכזיים בסוריה, הכורדים, שנוכחותה של ארה"ב בעיקר בשטחם שימשה להם מגן וגיבוי מפני השתלטות טורקית עוינת ומתקפות מצד צבא אסד ודאעש. היום (שישי) כבר דווח כי בניגוד להצהרתו של טראמפ, לפיה "דאעש הובס בסוריה", ארגון המדינה האיסלאמית פתח במתקפה על הכוחות הסורים הדמוקרטיים בדרום מזרח סוריה, המורכבים רובם ככולם מהכורדים.

"דאעש פתח במתקפה ענקית, מתקיימים שם עימותים כבדים" אמר מוסטפה באלי, דובר הכוחות הסורים הדמוקרטיים. "רק 35% מהשטח של חאג'ין נמצא כעת בידינו".
מוקדם יותר, הודיעו הכורדים כי לא יוכלו להמשיך ולהחזיק בעצורים מדאעש במידה ותהיה הסלמה במצב באזור לאחר עזיבת ארה"ב. במסיבת עיתונאים שנערכה בפריז, אמר ריאד דארר ראש המועצה של הכוחות הסורים הדמוקרטיים, כי הוא מקווה שצרפת תשחק תפקיד מרכזי יותר בסוריה לאחר עזיבת הכוחות האמריקניים. 


הכורדים קיבלו היום סיבה נוספת לדאגה כאשר שר החוץ הטורקי  מבלוט צ'בושואלו, שמדינתו מתנגדת בכל דרך להתבססות כורדית בשטח הצמוד לגבולה, בירך במסיבת עיתונאים במלטה על החלטת ארצות הברית להסיג את כוחותיה מסוריה, ואמר כי יש לתאם עם אנקרה את הנסיגה. טורקיה, כזכור, התנגדה לנוכחות האמריקאית באזור עקב תמיכת האמריקאים בארגון YPG הנלחם בשם הכורדים בסוריה, ואותו טורקיה מגדירה כארגון טרור.
כרגע, המדינות האחרות שהיו חברות בקואליציה של ארה"ב בסוריה לא מתכוונות להפקיר את האזור. דובר משרד הביטחון הגרמני אמרה במסיבת עיתונאים השבועית של הממשלה כי "השינוי הפתאומי של ארצות הברית בסוריה לא משפיע על המנדט של גרמניה להילחם בדאעש". לדבריו, ארה"ב הייתה צריכה להתייעץ עם בעלות בריתה הנמצאות באזור בטרם החליטה להסיג את כוחותיה ממנו.

שרת ההגנה והכוחות המזוינים של צרפת, פלורנס פרלי, אמרה כי טראמפ קיבל "החלטה כבדה ביותר", והודיעה כי ארצה לא חולקת את אותם הניתוחים, לפיהם דאעש הושמד לחלוטין. "אנחנו חושבים שיש להשלים את העבודה", אמרה.