הממשל האמריקאי הושבת הלילה (שבת) באופן חלקי לאחר שהקונגרס לא הצליח להגיע להסכם על תקציב חדש לאור התעקשותו של הנשיא דונלד טראמפ להקצות סכום של 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה בגבול מקסיקו. התקציב כאמור אמנם אושר בבית הנבחרים, אך לא אושר בהצבעה בסנאט שהתקיימה אמש, והדיונים בנושא צפויים להתחדש מחר.





טראמפ התייחס לבעיה הביטחונית בגבול עם מקסיקו ואמר כי "זה מסוכן מאוד, סמים זורמים פנימה, סחר בבני אדם, כל כך הרבה בעיות שונות, כולל כנופיות. אנחנו לא רוצים אותן בארצות הברית, אנחנו לא רוצים אותם בארצנו".



בהתייחסו ל"בטחון הגבול הגדול "כאל הדבר היחיד שיכול לעצור את ההגירה הבלתי חוקית, אמר הנשיא כי לא ניתן להגיע לביטחון הגבול אם לא יוקם מכשול בגבול, שיחסום אותו מפני כל האיומים שהוזכרו.


  


"כולם רוצים לראות את הגבול שלנו מוגן", הוא המשיך ואמר, לפני שהאשים את הדמוקרטים ששולטים כעת בסנאט על ההשבתה האחרונה של הממשלה הפדרלית. "אנחנו הולכים להשבתה, אין לנו מה לעשות", הוא אמר, "כי אנחנו צריכים את הדמוקרטים שייתנו לנו את הקולות שלהם". טראמפ פרסם סרטון בטוויטר בו קרא לדמוקרטים לעבוד לצדו והביע תקווה שהשביתה לא תימשך זמן רב.  בשבוע שעבר אמר הנשיא כי הוא יהיה "גאה" להשבית את הממשל כדי לקבל מימון לבניית החומה.



השביתה עלולה להימשך לפחות עד שיתכנס קונגרס חדש ב -3 בינואר, והדמוקרטים ייתכן ויקבלו שליטה על  בית הנבחרים. אולם, זה לא בהכרח אומר שטראמפ יסכים לפשרה. "אם כבר מדברים על כך הערב, אמר אמש המנהיג הדמוקרטי של הסנאט, צ'אק שומר, "הנשיא טראמפ  מחמיר את המצב ומביא לשביתה לקראת חג המולד".