נסיגת ארצות הברית מסוריה: משרד החוץ האיראני הצהיר היום (שבת) כי נוכחותה הצבאית של ארצות הברית בסוריה הייתה "לא הגיונית ומקור למתיחות". בהצהרה נאמר כי "מבחינה של העשור האחרון נראה כי כל נוכחות מערבית באזור הייתה טעות ולא הניבה דבר חוץ ממתיחות".
במקביל דווח בתקשורת האיראנית כי צבא משמרות המהפכה של איראן החל בתרגיל צבאי באזור המפרץ הפרסי. מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי אמר: "מקווים שבאמצעות התרגיל אויבינו יבינו עד כמה הרסנית תהיה התגובה שלנו לכל צעד בו הם ינקטו".

משפחתה של מזי הדדי ז"ל דורשת לבצע נתיחה בגופתה
 
חודש אחרי שנפלה אל מותה בנסיבות חשודות, משפחתה של מזי הדדי ז"ל הגישה בקשה לביצוע נתיחה בגופתה, כך דווח אמש בחדשות 10. על פי הדיווח, במשפחה הלינו על הבדיקות שבוצעו בגופתה של הדדי, שעבדה בחברת LLD שבבעלות לב לבייב, ונפלה מחלון במשרדי החברה מספר שבועות לאחר שנחקרה במשטרה בנוגע לפרשיית השחיתות שהחברה חשודה בה. על פי המשפחה, בעקבות נסיבות המקרה, היה לבצע בדיקות נוספות מעבר ל-MRI ובדיקת טוקסולוגיה שבוצעה בגופתה של הדדי ז"ל.

מזל הדדי ז"ל ובעלה
 
המשפחה מסרבת לקבל את טענות המשטרה כי מדובר בהתאבדות, וזאת למרות שהם טוענים כי במהלך החקירה הופעל על הדדי לחץ נפשי לא סביר. בעלה של הדדי, קובי, התראיין בעבר ל-103FM, וסיפר על הספקות במשפחה. "הפחד הכי גדול שלי שהוא שאני אמשיך לחיות עם האי ודאות כמו אמה של תאיר ראדה ז"ל", אמר קובי, והוסיף: "היא הייתה מרוסקת ובהלם. רעייתי לא הייתה בן אדם חזק. גם במשך החקירה שוטרת טיפלה בה. מנגד, מאז החקירה עברו שבועיים והיא המשיכה בחייה, יש לה שלושה ילדים והיא טיפלה בהם".

צעיר שהשתחרר מהכלא נהרג כשרכב ללא רישיון על אופנוע גנוב

תושב נהריה בן 25 שהשתחרר לפני יומיים במסגרת מבצע שחרור האסירים נהרג הבוקר בתאונת דרכים עצמית בשדרות הנשיא בן צבי בנהריה. האסיר המשוחרר שנדון בעבר למאסר בגין עבירות רכוש, מעולם לא הוציא רישיון נהיגה ונהג על פי החשד על אופנוע שנגנב אתמול מאחת השכונות בעיר.

זירת התאונה בנהריה. צילום: דוברות המשטרה


כזכור, לפני יומיים הסתיים מבצע "שחרור מנהלי מוגבר", שבמסגרתו שוחררו 968 אסירים. האסירים המשוחררים עתידים להשתלב בחברה ולהיות חלק בלתי נפרד ממנה. שחרור האסירים התבצע בעקבות החלטת בג"ץ לפיה עד סוף שנת 2018 חייבת המדינה לדאוג לשיפור משמעותי בתנאי המחיה של אסירים ועצורים בבתי הכלא. כיוון שלא היה ניתן לדאוג לשיפורים אלו, וכן בעקבות הצפיפות הגוברת בבתי הכלא, הוחלט על ביצוע שחרור מוקדם. פסק הדין של בג"ץ, שניתן ביוני 2017 קבע כי על המדינה לעשות את הנדרש כך שתוך 18 חודשים ישופרו תנאי המחיה של עצירים ואסירים. בפסק הדין נקבע כי יש להרחיב את מרחב המחיה לכל אסיר ועצור ל-4.5 מ"ר.

אחרי שהסנאט לא אישר את התקציב: ממשל טראמפ הושבת חלקית
 
הממשל האמריקאי הושבת הלילה באופן חלקי לאחר שהקונגרס לא הצליח להגיע להסכם על תקציב חדש לאור התעקשותו של הנשיא דונלד טראמפ להקצות סכום של 5.7 מיליארד דולר לבניית החומה בגבול מקסיקו. התקציב כאמור אמנם אושר בבית הנבחרים, אך לא אושר בהצבעה בסנאט שהתקיימה אמש, והדיונים בנושא צפויים להתחדש מחר.

טראמפ. צילום: רויטרס


טראמפ שוקל לפטר את יו"ר ה"פדרל ריזרב" בעקבות העלאת הריבית
 
סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה הבוקר (שבת) כי הנשיא דונלד טראמפ דן בנושא פיטוריו של יו"ר ה"פדרל ריזרב", ג'רום פאוול, לאור תסכולו של הנשיא מראש הבנק המרכזי בעקבות העלייה בריבית השבוע וחודשים של הפסדים בשוקי המניות, כך על פי גורמים המקורבים לנושא.
 
יועציו הקרובים של טראמפ אינם בטוחים כי עליו לפטר את פאוול ומקווים תסכולו יפוג במהלך חג המולד. כמה מיועציו של טראמפ הזהירו אותו כי פיטוריו של פאואל יהיו "מהלך שיביא לאסון". שניים מן המקורות אמרו כי כל ניסיון של טראמפ לפטר את פאוול עלול להשפיע לרעה על השווקים הפיננסיים, ובכך "לערער את אמון המשקיעים ביכולתו של הבנק המרכזי לקיים את הכלכלה ללא התערבות פוליטית". הדבר עלול לקרות לאור צניחת השווקים בשבועות האחרונים, כאשר מדדי המניות העיקריים כבר ירדו בחדות השנה. בבית הלבן סירבו להגיב לדיווח, וגם דוברת ה"פדרל ריזרב", מישל סמית, סירבה להתייחס לנושא.