לאחר ההודעה עזיבת שר ההגנה ג'יימס מאטיס, עוד התפטרות נרשמת בממשל טראמפ בעקבות נסיגת ארצות הברית מסוריה. ברט מקגורק, השליח האמריקאי המיוחד מטעם הממשל לקואליציה הנלחמת בדאעש במזרח התיכון הודיע על התפטרות מתפקידו. מקורות בממשל האמריקאי אמרו היום (שבת) לרשת CBS כי עזיבת התפקיד מגיעה ברקע חילוקי דעות קשים עם הנשיא דונלד טראמפ בנוגע לנסיגת הכוחות האמריקאים באופן מלא מסוריה.

בתוך כך, הנשיא טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו בנושא סוריה כי "ארצות הברית הייתה אמורה לשהות שם במקור כשלושה חודשים, ועכשיו, אחרי שבע שנים, עדיין לא עזבנו. כשרק הפכתי לנשיא, דאעש היה פראי. עכשיו דאעש הובס ומדינות באזור, כולל טורקיה, מסוגלות בקלות לדאוג ללמה שנשאר מהם. אנחנו חוזרים הביתה".
 

כזכור, הבית הלבן הודיע ביום רביעי האחרון כי החלה הסגת כוחות צבאו מסוריה. בהודעה נמסר: "לפני חמש שנים ארגון המדינה האסלאמית דאעש היה כוח חזק ומסוכן מאוד במזרח התיכון, ועכשיו ארה"ב הביסה את הח'ליפות הטריטוריאלית".

כיום מוצבים במזרח סוריה כאלפיים חיילים אמריקאים, רבים מהם נלחמים לצד כוחות סוריה הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מכוחות כורדיים ששחררו את המחוזות המזרחיים של סוריה מידי דאעש. 

זמן קצר לאחר ההודעה על הנסיגה, הודיע שר ההגנה מאטיס על פרישתו מתפקידו. במכתב הפרישה שהגיש מאטיס לנשיא, ופורסם על ידי הפנטגון, הוא כתב לטראמפ כי "מכיוון שיש לך זכות למזכיר הגנה שדעותיו תואמות יותר לדעותיך בנושאים אלו ואחרים, אני מאמין שהדבר הנכון בשבילי יהיה לעזוב את התפקיד". טראמפ הגיב להודעתו של מאטיס בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "הגנרל ג'ים מאטיס יפרוש, לאחר קריירה מפוארת, בסוף חדש פברואר, לאחר ששירת את הממשל שלי כמזכיר המדינה בשנתיים האחרונות".