נציגת הצלב האדום באינדונזיה אמרה היום (ראשון) לרשת BBC כי "פסולת רבה מפוזרת על הקרקע, מכוניות ואופנועים מרוסקים זרוקים ברחובות ומספר בניינים התמוטטו בעקבות הצונאמי". היא ציינה כי אחד הכבישים הראשיים באזור ניזוק קשות, דבר המקשה מאוד על כוחות ההצלה להגיע לאזורים שנפגעו. עד ראייה אחר סיפר לסוכנות הידיעות AFP: "מכוניות ומכולות נגררו למרחק של כעשרה מטרים, מבנים הנמצאים על שפת הים נהרסו, עצים ועמודי חשמל נפלו על הקרקע".
דובר סוכנות האסונות הלאומית של אינדונזיה צייץ בחשבון הטוויטר שלו את התמונות הראשונות של הנזק שגרמו התפרצות הר הגעש וכן הצונאמי:

צלם הרי געש נורווגי בשם אויסטין לונד אנדרסן שהה על חוף הים באותו הזמן. "הייתי שם לבד, אשתי ובני ישנו בחדר בבית המלון", סיפר לרשת BBC, "ניסיתי לצלם את התפרצות הר הגעש, ופתאום הגיעו גלים חזקים. בשלב מסוים ראיתי גל ענקי מתקרב". לדבריו, הוא הצליח לברוח מהראשון. 
"הגל הראשון שהגיע היה חלש יחסית, לכן הצלחתי לברוח ממנו", ציין הצלם, "ברחתי לחדר המלון ואחרי שהגעתי והערתי אותם ראיתי גל חזק מגיע. הוא חלף על פני המלון והדף את כלי הרכב שהיו באזור". הוא הסביר כי "לאחר שהגל חלף, המשפחה שלי הלכה, כמו יתר האנשים במלון, לגבעה גבוהה סמוכה". אישה בשם ראני סיפרה לכתבת BBC הנמצאת באי: "הגל הרס את הכל ואין לי כסף לבנות את הכל מחדש". מדובר בתקופה משמעותית לכלכלה במדינה, שחוטפת פגיעה אנושה כזו יומיים לפני חג המולד. 
כזכור, במהלך הלילה צונאמי פגע באיים ג'אווה וסומטרה שבאינדונזיה. על פי ההערכות, הגורם לצונאמי הוא התפרצות הר הגעש אנאק קרקטואה, כך מסרו בכירים במדינה. מאות בתים ניזוקו מהנחשול שפגע בחופים סביב מיצר סונדה. הרשויות במדינה הזהירו תושבים ותיירים באזור להתרחק מהחופים. עשרות בני אדם נהרגו ולמעלה מ-700 נפצעו, כאשר המספרים צפויים לעלות.