בדרך להסלמה נוספת? חמ"ל הפלגים הפלסטינים החמושים שחרר היום (ראשון) הודעה ובה הוא מאיים כי יגיב בחומרה על "רצח האזרחים הפלסטינים ברצועת עזה". בהודעה, המהווה אזהרה חמורה כלפי ישראל, נאמר כי "המעשים הנפשעים נגד בני עמינו עברו את הקווים האדומים וההתנגדות לא תקל ראש עם האויב ולא תעמוד בחיבוק ידיים אל מול הפשעים הללו".
 
עוד נאמר, כי "מבדיקה שנערכה, התברר כי כל ההרוגים שנורו ע"י האויב נורו במרחק של 300-600 מטרים, מה שמוכיח כי הייתה כוונה לצלוף בהם מבלי שהיוו כל סכנה על חיילי צבא הכיבוש".
 
"מה שהתרחש ביום שישי האחרון במהלך צעדות השיבה הוא פשע וזלזול ברור של האויב בדם בני העם שלנו", טענו. "לא הכספים, לא החשמל, לא המים ואפילו לא ניתוק האוויר ימנע מאיתנו למלא אחר מחויבותנו להגן על בני העם הפלסטיני. נראה כי האויב הציוני התגעגע לסבב הלחימה, שיכלול תגובות קשות מצד ההתנגדות שתלמד אותו לקח ותעמיד אותו במקומו".
 
החמ"ל הוסיף כי :יום שישי הקרוב יהיה יום גורלי מבחינת התנהלותו וכוונתו של האויב הציוני כלפי בני העם שלנו בצעדות השיבה. אנו עומדים על כך שנגן על בני עמנו, ויש בידינו אמצעים מוכנים להגיב במתקפה קשה. מה שיקבע את צורתה, מסלולה ותזמונה של אותה מתקפה תהיה התנהגות האויב על הקרקע".


בית שנפגע מרקטה באשקלון במהלך סבב הלחימה האחרון. הרקטות יחזרו לתמונה? צילום: רויטרס


זריף: "השחיתות תהרוס את הישות הציונית"

מוקדם יותר היום, נועד שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף עם בכיר חמאס מחמוד א-זהאר ראש סיעת חמאס בפרלמנט הפלסטיני, וכן עם חברים נוספים בארגון בטהרן. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית IRNA, זריף הדגיש כי "יש חשיבות לחיזוק הקשר בעולם האיסלאמי" והצהיר: "מטרת התמיכה בפלסטינים היא למנוע ניצול של מצבם, וזאת למרות המחלוקות בין המדינות האיסלאמיות". הוא המשיך ואמר כי "ישנן מדינות איסלאמיות שמתנגדות להתנגדות בשל לחצים נגדן".
זריף הוסיף כי "התמיכה בפלסטין היא מהמדיניות העקרוניות באיראן, ואנחנו מקווים שמדינות איסלאמיות, שתולות תקווה בתמיכה בציונים ובארצות הברית, יחזרו לחיק העולם האיסלאמי וידעו שהציונים לא יהיו ידידים אף פעם או שותפים שאפשר לבנות עליהם". א-זהאר הודה לאיראן על תמיכתה האמתית בסוגייה הפסלטינית, והביע תקווה לכך שהפרויקט הציוני יסתיים באמצעותה ההתנגדות הפלסטינית ובתמיכת העולם האיסלאמי". א-זהאר מתח ביקורת על החלטת יושב ראש הרשות אבו מאזן לפרק את המועצה. "הם נבחרו בצורה חוקית ויש לאפשר להם לסיים את המנדט", הסביר.
שר החוץ האיראני התייחס גם הוא לנושא והביע צער על פיזור הפרלמנט. "הצעד הזה מנוגד לעקרונות הדמוקרטים וגורם לציונים לנצל את זה", הדגיש, "אני קורא לאחדות הפלסטינית ולציר ההתנגדות". בכירי חמאס קיימו פגישה נוספת עם מזכיר המועצה האיראנית לביטחון לאומי. המזכיר אמר בפגישה כי "מה שיהרוס את הישות הציונית, זו השחיתות שפושטת בה ובמנהיגיה בצורה רחבה, וכן ההתעוררות של עמי האזור כלפי המזימות והעוול שגרמה היישות רוצחת הילדים הזאת, הפועלת נגד האנושות".

צילום: רשתות ערביות

שמחאני הוסיף, כי "בראש סדר העדיפויות של העולם האיסלאמי, נמצאות התמיכה בסוגייה הפלסטינית והחופש לירושלים". לדבריו, כל מעשה שמביא לסטייה מהמסלול של מאבק ביישות הציונית, שהיא האיום העיקרי נגד העולם האיסלאמי, היא בגידה במוסלמים בעולם כולו. שמחאני העלה על נס את ההתנגדות הפלסטינית נגד הכיבוש והדגיש את הצורך בהמשך העימות נגד "מדיניות הדיכוי של ישראל נגד המוסלמים".
מזכיר המועצה מתח ביקורת על האו"ם ש"לא מילא את התחייבותו לבנות מחדש את הרצועה, ולספק דרכי חיים ושירותים לאזרחים הפלסטינים הנמצאים במצור". א-זהאר אמר: "אנחנו מתייחסים ליישות הציונית כיישות שנישלה אותנו, אינה לגיטימית ונמצאת על סף קריסה. אנחנו דוחים כל פעולה שעלולה להביא להכרה בישראל ולוויתור על זכות השיבה לאדמות הפלסטיניות". הבכיר הפלסטיני התייחס למה שכינה "ההתעוררות האיסלאמית ההולכת ומתרחבת והדגיש כי ננצח בלי שום ספק, גם הודה לעמידה של איראן התומכת בעם הפלסטיני שמוקיר לו תודה על כך". הוא סיים והביע תקווה "שנתפלל יחד במסגד אל-אקצא בזמן הקרוב".