נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (ראשון) כי הוא ימנה את סגן מזכיר ההגנה, פטריק שאנהן, להחליף את המזכיר היוצא ג'יימס מאטיס. "אני שמח להודיע כי סגן שר ההגנה המוכשר מאוד שלנו, פטריק שאנהן, יקבל את תפקיד מזכיר ההגנה בפועל החל מה-1 בינואר 2019. לפטריק יש רשימה ארוכה של הישגים כסגן השר ולפני כן בחברת בואינג", צייץ טראמפ. "הוא יהיה נהדר".
מאטיס יעזוב את תפקידו כחודשיים לפני המועד המתוכנן. הגנרל בדימוס הודיע ביום שישי לנשיא טראמפ על התפטרותו מהתפקיד, וזאת בשל חילוקי דעות בין השניים. על פי בכירים בממשל האמריקאי, ההתפטרות אירעה במהלך פגישה בין השניים, וטראמפ לא אילץ את מאטיס להתפטר. הפרישה אירעה לאחר הודעת הנשיא כי בכוונתו להסיג את הכוחות האמריקאים המוצבים בסוריה.
כזכור, במכתב הפרישה שהגיש מאטיס לנשיא, ופורסם על ידי הפנטגון, הוא כתב לטראמפ כי "מכיוון שיש לך זכות למזכיר הגנה שדעותיו תואמות יותר לדעותיך בנושאים אלו ואחרים, אני מאמין שהדבר הנכון בשבילי יהיה לעזוב את התפקיד". טראמפ הגיב אז להודעתו של מאטיס בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "הגנרל ג'ים מאטיס יפרוש, לאחר קריירה מפוארת, בסוף חדש פברואר, לאחר ששירת את הממשל שלי כמזכיר המדינה בשנתיים האחרונות".

 

טראמפ כתב גם הערב כי הוא שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על הנסיגה האמריקאית מסוריה. "הרגע הייתה לי שיחה ארוכה ופרודוקטיבית עם הנשיא ארדואן מטורקיה. שוחחנו על דאעש, המעורבות ההדדית שלנו בסוריה, והנסיגה האיטית והמתואמת של כוחות ארצות הברית מהאזור. לאחר שנים רבות הם חוזרים הביתה. שוחחנו גם על הרחבת המסחר", צייץ הנשיא.