נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום (שלישי) כי ארצות הברית לא תצליח להוריד את הרפובליקה האסלאמית על ברכיה, אבל הסנקציות הכלכליות ישפיעו על חיי האזרחים ועל הצמיחה הכלכלית. לדברי רוחאני, שנשא נאום בפרלמנט האיראני, "לסנקציות האמריקאיות היתה השפעה קטנה יותר אם הרפובליקה האסלאמית היתה פחות תלויה בנפט". בחודש שעבר נכנסו לתוקפן 700 סנקציות שהטילה וושינגטון על מאות גופים ואישים איראניים.



בנוסף, רוחאני הודיע כי איראן תעודד השקעות בפרויקטים בתחום ייצוא הנפט בניסיון להתמודד עם סנקציות האמריקאיות.



כזכור, יממה אחרי הודעתו המפתיעה של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ על הסגת הכוחות מסוריה, התקרבו ספינות של משמרות המהפכה לספינה ג’ון סטינס באופן מאיים, ואף ירו סמוך אליה. התקרית התרחשה במהלך תרגיל צבאי המכונה “הנביא הגדול” סמוך למצרי הורמוז, שבו משתתפים גם מסוקי קרב, טילים ורחפנים.



מפקד משמרות המהפכה גנרל מוחמד עלי ג’עפרי אמר: "אנו מקווים שבאמצעות התמרון אויבינו יבינו עד כמה הרסנית תהיה התגובה שלנו לכל צעד שהם ינקטו”. סגנו, גנרל חוסיין סלאמי, אמר במהלך התמרון: "איראן הזהירה את כל הכוחות הנמצאים במפרץ הפרסי שלא להתקרב לאזור התרגיל”.



ביום שבת הצהיר משרד החוץ האיראני כי נוכחותה הצבאית של ארה”ב בסוריה הייתה “לא הגיונית ומקור למתיחות. מבחינה של העשור האחרון נראה כי כל נוכחות מערבית באזור הייתה טעות ולא הניבה דבר חוץ ממתיחות”.