אחד הסיפורים שמסעירים בימים האחרונים את צרפת מחזיר לכותרות את אלכסנדר בנאללה, מאבטחו ויועצו הביטחוני לשעבר של הנשיא עמנואל מקרון, שהודח בבושת פנים מתפקידו בחודש יולי שעבר. תיעוד מביך שלו מכה את אחד המפגינים שמחו נגד מקרון, גרם לסילוקו המהיר מהארמון. 

לאחרונה התברר כי בנאללה המשיך להשתמש בשני דרכונים דיפלומטיים, וכי הוא מעורב במערכת היחסים הרגישה בין אפריקה לישראל. הסתבר כי הוא השתמש באחד מדרכוניו הדיפלומטיים לביקור בישראל. 

בחודשים האחרונים החל בנאללה לעבוד עם איש העסקים הצרפתי־ישראלי פיליפ חבאבו סולומון, דמות שנויה במחלוקת. סולומון מתאר את בנאללה כ"אדם מבריק שיודע איך פועל מנגנון המדינה". יצוין כי לסולומון עבר מפוקפק של עבירות, הכוללות הלבנת הון והאשמות כי הוא "קרוב למאפיה". הוא ריצה מאסרים ממושכים בארה"ב ובצרפת, וב־2006, בעקבות תחקיר שפורסם ב"מעריב", נמנעה בדקה האחרונה רכישתו של מועדון מכבי ת"א כדורגל על ידו.


על פי הדיווחים, בנאללה ערך לאחרונה ביקור אצל נשיא צ'אד, אידריס דבי, מיד לאחר שהאחרון ביקר בישראל בנובמבר האחרון. על פי הפרסום בעיתון "לה
מונד", שהותו במלון שולמה על ידי סולומון כשביקר עם פטרונו בקמרון ובקונגו־בראזאוויל. בצרפת חושדים כי בנאללה השתמש בדרכונו הדיפלומטי לקידום אינטרסים של "מדינות זרות".