נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט להאריך את הזמן המוקצב לנסיגתם המוחלטת של הכוחות האמריקאים מסוריה, מ-30 יום לארבעה חודשים, כך דווח הלילה (שלישי) ב"ניו יורק טיימס". על פי הפרסום, המסתמך על גורמי ממשל אמריקאים, הדבר שגם לטראמפ לשנות את דעתו בנושא פרק הזמן המוקצב לנסיגה, הוא ביקור הפתע שערך בשבוע שעבר בעיראק.
בעיתון נטען כי במהלך ביקורו, הנשיא אמר בשיחה פרטית עם מפקד הכוחות האמריקאים בעיראק ובסוריה, סגן אלון פול ג לקמרה, כי לחייליו יוקצבו מספר חודשים כדי להשלים נסיגה בטוחה ומסודרת. הרחבת פרק הזמן המוקצב, מאפשר לטראמפ לדבוק במחויבותו לשחרר את הצבא מחובות ומחויבויות צבאיות שונות, שנמשכו שנים רבות. כמו כן, הדבר לוקח בחשבון גם את אזהרותיהם של גורמים צבאיים בעבר ובהווה, בהם שר ההגנה הפורש ג'יימס מאטיס, לפיה הדבר מסוכן מאוד. 
אף על פי כן, תוכניתו האחרונה של טראמפ הותירה פתח לשאלה האם תתרחש נסיגה מסודרת מסוריה. מומחים צבאיים אמרו כי הם זקוקים לפרק זמן של כ-120 יום, שהם כארבעה חודשים, כדי לבצע את הנסיגה בצורה בטוחה. הם ציינו כי יש להחליט איזה ציוד יועבר למקום אחר, ואיזה יישאר לשימוש בעלות הברית, ואיזה מהציוד ייהרס כדי להשביתו ולמנוע את נפילתו בידי הסורים, הרוסים והאיראנים. 

בכירים בצבא סירבו לציין את המועד המדויק שבו תחל העזיבה המסודרת, בין היתר מנסיבות ביטחוניות מבצעיות. עם זאת, הם ציינו כי חלק מהפרטים נתונים לשינוי עדיין, בין היתר כי הם מודעים בכך שהנשיא יכול לשנות את דעתו בכל עת, ולזרז את היציאה.
כזכור, גורמי ממשל אמרו לרשת ABC כי כי קצב הנסיגה יהיה, ככל הנראה, איטי בהרבה מזה שטראמפ דיבר עליו בהתחלה. לדברי שניים מהם, התוכנית שתוצג לפיקוד של הצבא כוללת תהליך נסיגה שיימשך מספר חודשים. טראמפ אמר בהקשר זה כי הנסיגה מסוריה תהיה "מתוכננת ומסודרת". לדברי גורמים אמריקאים, שיקול מרכזי שיעמוד בפני המתכננים הצבאיים האמריקאים, המרכיבים את תוכנית הנסיגה של סוריה, הוא ההגנה על הכוחות האמריקנים בעת ביצוע הנסיגה.