נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו הלילה (רביעי) כי הוא "מצפה להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שנוכח להבין כי לארצו יש פוטנציאל כלכלי גדול". טראמפ צייץ לאחר שרשת PBS דיווחה כי קים אמר שארצו לא תבחן או תעשה שימוש בנשק גרעיני ולא תעביר אותו לאחרים, וכי הוא מוכן לפגוש את הנשיא האמריקאי.



לפני יומיים פורסם בתקשורת בקוריאה הדרומית כי מנהיג קוריאה הצפונית העביר מסר פייסני חשאי לנשיא ארצות הברית, זאת בצל הקיפאון במשא ומתן בין הצדדים בסוגיית הגרעין. המסר של קים הועבר ביום שישי האחרון דרך ערוץ לא ידוע, ועסק בשיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג, כך סיפרו דיפלומטים לעיתון Chosun Ilbo.



בתוך כך, לפי משרדו של נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, מכתב נוסף הועבר לסיאול מפיונגיאנג, ובו נכתב קים ברצונו של מנהיג המדינה המסוגרת לקיים פסגות נוספות בשנה הבאה בין המדינות.



קים כתב עוד כי הוא מצטער שתוכניתו לבקר בסיאול השנה לא התממשה, והביע "נחישות חזקה" לוודא שהיא תתממש בעתיד. יש לציין כי שני המנהיגים קיימו שלוש ועידות השנה, לאחר שנים של סכסוך וסדרת ניסויי גרעין וטילים שביצע הצפון.



כזכור, בפסגה בין קים וטראמפ שהתקיימה בסינגפור בחודש יוני האחרון, התחייב קים לפעול לפירוק מנשק גרעיני. עם זאת, עדיין לא נקבעה פגישה מחודשת בין מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, לבין הבכיר הצפון-קוריאני, קים יונג צ'ול, לאחר ביטולה הפתאומי בחודש נובמבר.