בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר היום (שישי) בשיחה עם עיתונאים כי "טרם הוחלט על מועד נסיגת החיילים מסוריה, עם זאת לא נישאר שם ללא הגבלת זמן". הוא הוסיף: "אנו לא מתכננים להשאיר בסוריה נוכחות צבאית. הנשיא החליט על נסיגה - ואנחנו מגבשים את התוכניות לכך".
מוקדם יותר היום, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום בטלפון עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, על המצב בסוריה, זאת לאור התוכניות של ארה"ב להוציא את הכוחות הצבאיים שלה מסוריה, כך לפי הקרמלין. בלשכת ראש הממשלה אישרו מאוחר יותר את דבר השיחה
לפי סוכנות העיתונות TASS, "הדיווח התמקד בהתפתחויות בסוריה, זאת לאור התוכניות של ארצות הברית להוציא את כוחותיה ממדינה זו. השניים הצביעו על הצורך בתבוסה הסופית של הטרור ובהישג מהיר של הסדר מדיני בסוריה, ואישרו מחדש את נחישותם ההדדית לחיזוק התיאום באמצעות ערוצים צבאיים ודיפלומטיים". בתוך כך, לפי הדיווח, נתניהו, שיזם את השיחה, הביע את תנחומיו בפני הרוסים בעקבות האירועים הטרגיים במגניטוגורסק. 

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו עומד להגיע בעוד מספר ימים לביקור במזרח התיכון, זאת לקראת הנסיגה האמריקאית מסוריה. בין היתר, הוא צפוי לבקר במצרים, ירדן, סעודיה וכווית. כמו כן, מזכיר ההגנה ג'ון בולטון הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי הוא יוצא לביקור במזרח התיכון, ויגיע לישראל ולטורקיה לדיונים הקשורים לנסיגה המתקרבת. הוא צפוי להגיע לישראל ביום ראשון.