דיווח פלסטיני: צה"ל עצר את אחיו של המחבל מעפרה


אחיו של צאלח עומר ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע בסמוך לעפרה בחודש שעבר, נעצר על ידי  צה"ל, כך דווח הבוקר בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב". כוחות צה"ל פשטו לפנות בוקר על כפר קובר מצפון לרמאללה, ועל פי הדיווח איימו להרחיק את משפחתו של המפגע לעיר יריחו, תוך שלושה ימים, אם לא תסגיר את בנה המבוקש. על פי הדיווח, במהלך הפשיטה נעצרו כמה צעירים, בהם גם אחיו הצעיר של המבוקש, מוחמד ברגותי בן ה-17.



לכתבה המלאה



פיגוע הירי בעפרה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



לאחר כהונה סוערת של עשור: חנין זועבי הודיעה על פרישתה מהכנסת

לאחר 10 שנים סוערות בכנסת, ח"כ חנין זועבי מסיעת בל"ד הודיעה היום באופן רשמי כי לא תתמודד ברשימתה לבחירות לכנסת ה-21. "מדובר ברגע בו נהוג בו לסכם תקופה לעשות חשבון נפש ולהביט אל העתיד", הצהירה זועבי בפתיחת ישיבת הוועד המרכזי של בל"ד, "לא אחלק לעצמי ציונים. היו מי שהעריכו ואף תמכו במעשיי ובמה שייצגתי והיו (ויש) רבים יותר ששנאו ונלחמו בי ובדעותיי". 

לכתבה המלאה

מסיימת כהונה של כעשור. חנין זועבי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בולטון בישראל: "נגיב בעוצמה לשימוש בנשק כימי", בכיר אמריקאי: "טרם הוחלט על מועד נסיגת החיילים מסוריה"

היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, ג'ון בולטון, נחת היום בישראל והזהיר את הממשלה הסורית שלא לראות בנסיגת ארצות הברית מסוריה כהזמנה להשתמש בנשק כימי. בולטון, שייפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימריא לאחר מכן מישראל לביקור בטורקיה. "אין שום שינוי בעמדת ארצות הברית נגד השימוש בנשק כימי מצד המשטר הסורי ואין שינוי בעמדתנו כי שימוש בנשק כימי יגרור תגובה חזקה, כמו שעשינו פעמיים בעבר", אמר בולטון לכתבים זמן קצר לפני נחיתתו בנתב"ג והוסיף: "למשטר אסד לא צריכות אשליות בנוגע לנושא הזה".

לכתבה המלאה

בתוך כך, בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר אמש בשיחה עם עיתונאים כי "טרם הוחלט על מועד נסיגת החיילים מסוריה, עם זאת לא נישאר שם ללא הגבלת זמן". הוא הוסיף: "אנו לא מתכננים להשאיר בסוריה נוכחות צבאית. הנשיא החליט על נסיגה - ואנחנו מגבשים את התוכניות לכך".

לכתבה המלאה

נחת לביקור בישראל. ג'ון בולטון. צילום: AFP


גלנט בביקורת על גנץ: "אלפי קצינים ששירתו תחת פיקודנו יודעים למה הוא שותק"

ארבעה ימים לאחר שמונה לתפקיד שר העלייה והקליטה, התארח היום יואב גלנט ממפלגת "כולנו" ב"שבתרבות" בנס ציונה, שם מתח ביקורת נוקבת על הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ואף רמז כי הוא מועמד לבחירות מטעם השמאל: "בני גנץ שותק. אני חושב שהוא יודע למה הוא שותק. גם אני יודע למה הוא שותק, גם אלפי קצינים ששירתו תחת פיקודנו יודעים למה הוא שותק. כשאין לך מה להגיד, אתה לא מדבר. התמונה היא ברורה ואני לא אתערב באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו".

לכתבה המלאה

"כשאין לך מה להגיד, אתה לא מדבר". יואב גלנט. צילום: מרק ישראל סלם


גבר בן 60 נספה בשריפה במבנה שנראה נטוש בקריית שמונה

גבר בן 60 נספה בשריפה שפרצה אמש במבנה חד קומתי שנראה נטוש ברחוב אחד העם בקריית שמונה. צוותים של כיבוי אש הוזעקו למקום ואיתרו בפנים אדם פצוע. הוא חולץ והועבר תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים "זיו" בצפת. הבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בבית החולים. חוקר דליקות וכלבן של מכבי האש סרקו את המקום כדי לאתר את מקורה של השריפה הקטלנית, אך טרם ברור מה גרם לה.

לכתבה המלאה

אמבולנס. צילום: דוברות מד"א


שלושה הרוגים וארבעה פצועים מירי באולם באולינג בעיר טורנס שבקליפורניה

הרשויות בארצות הברית דיווחו היום כי שלושה בני אדם נהרגו וארבעה נפצעו מירי באולם באולינג בעיר טורנס שבדרום קליפורניה. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע, שהתרחש קצת לפני חצות (שעון ארה"ב) ביום שישי בעיר הממוקמת כ-32 קילומטרים מלוס אנג'לס.

לכתבה המלאה

אירוע הירי בטורנס. צילום מסך CNN


מנהיג הדמוקרטים: "טראמפ מאיים כי השבתת הממשל עלולה לקחת חודשים או שנים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש כי כי הוא "יכול להכריז על מצב חירום לאומי כדי לבנות את החומה בגבול עם מקסיקו,  וזאת מבלי שיקבל את אישורו של הקונגרס". עוד אמר טראמפ, במהלך מסיבת עיתונאים שכינס, כי במהלך סוף השבוע יתכנס צוות מיוחד שיקיים דיון כדי לסיים את ההשבתה.

לכתבה המלאה
 
מסרב להתפשר. דונלד טראמפ. צילום: רויטרס