בהשראת משחקי הכס: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם הלילה (בין שבת לראשון) בדף הטוויטר שלו, תמונה שיש שיקראו לה יצירתית, בה נראים פניו של טראמפ בצירוף כיתוב הקשור להקמת החומה אותה הוא מעוניין לבנות בגבול מקסיקו. לתמונה שהעלה טראמפ צורפה הכותרת: "החומה בדרך", אשר מעוצבת בסגנון המוכר של הסדרה האהובה, משחקי הכס. 




בשבוע שעבר הודיע הנשיא כי הוא "יכול להכריז על מצב חירום לאומי כדי לבנות את החומה בגבול עם מקסיקו", וזאת מבלי שיקבל את אישורו של הקונגרס. זאת אמר כאשר קודם לכן נפגש עם מנהיגי הקונגרס לצורך דיון בסוגיית המימון לחומה, ובמהלך הדיון עזבו נציגי הדמוקרטים את האולם והסבירו כי ביקשו מהנשיא שיסיים את ההשבתה שקבע, אך הוא סירב. 



כמו כן בית הנבחרים האמריקאי, שבו הדמוקרטים מחזיקים כיום ברוב, אישר את התקציב שיסיים את ההשבתה החלקית של הממשל, שהחלה לפני כשבועיים, אולם ללא המימון שדרש טראמפ לחומה בגבול מקסיקו. שעות ספורות לפני ההצבעה אמר הבית הלבן כי יועציו של טראמפ ימליצו לו להטיל וטו על המהלך, במידה והקונגרס לא יאשר את התקציב ביחד עם מימון החומה. 



כזכור, חלק מהממשל בארה"ב היה מושבת בשבועיים האחרונים לאור התעקשותו של טראמפ לכלול בתקציב את הסכום הנדרש על מנת לממן את הקמת הגדר בגבול עם מקסיקו. טראמפ אמר בהתייחס לכך כי "זה מסוכן מאוד, סמים זורמים פנימה, סחר בבני אדם, כל כך הרבה בעיות שונות, כולל כנופיות. אנחנו לא רוצים אותן בארצות הברית, אנחנו לא רוצים אותם בארצנו".