נשיא סודן עומאר אל-בשיר טען בראיון כי המליצו לו "לנרמל את היחסים עם ישראל, כדי שהמצב של ארצו ישתפר". על פי הדיווחים שפורסמו הבוקר (ראשון) באמצעי התקשורת במדינה, הוא אמר את הדברים במהלך פגישה עם מנהיגים דתיים, והוסיף כי "הפרנסה ביד האל". אל-בשיר לא חשף מי אמר לו את הדברים הללו.  בתוך כך, הוא הדגיש כי הוא מסרב לאפשר למטוסים ישראלים לטוס בשטח המדינה, כדי להגיע לקניה. 
הוא התראיין לערוץ הטלווויזיה הפרטי "אל-מוסתקלה", היושב בלונדון וקרא למי שקוראים לו לפרוש מהתפקיד - "להתכונן לבחירות שיתקיימו ב-2020, כדי לעלות לשלטון". הוא הוסיף: "יש לנו תמיכה עממית, הגענו לשלטון באמצעות בחירות שהתקיימו בפיקוח של ועדה מוכרת על ידי הכוחות הפוליטיים במדינה. גם החוקה שלנו היא בהסכמה של כל הכוחות הפוליטיים בארץ". אל-בשיר הדגיש: "משתדל לקיים את ההבטחות כדי לחיות בכבוד ובביטחון, וכדי לשרת את המדינה, זאת בצל המתיחות הבינלאומית האזורית".
נשיא סודן התייחס לדרישה של מפלגת האופוזיציה החזית לשינוי לאומי, להקים מועצה ארגונית ריבונית לטיפול בענייני המדינה, והסביר: "מדובר בהנהגה שפוטרה מהמשרדים הממשלתיים, אנשים שאין להם מנדט מהעם". המראיין שאל אותו מה דעתו על כך שהוא מכונה "דיקטטור" והוא ענה: "לו הייתי דיקטטור ויהיר על העם, לא הייתי מתקבל בקבלת פנים עממית גדולה במחוז אל ג'זירה ובמקומות אחרים". אל-בשיר ציין כי "העם הסודני  לא יודע צביעות מהי, אני לא אומר שכולם לצידי וישנו מיעוט שמתנגד לי".

הוא התייחס לקריאות לצאת לרחובות להדיחו: "הצעירים לא נענו, מאחר והקריאות לא היו משכנעות". הנשיא המשיך וטען כי "הממששלה נאבקת בשחיתות, בלי קשר לאיש החשוד. האשמתי את אחד השרים בשחיתות למרות שידעתי שהוא חף מפשע. השארתי את זה בידי בית המשפט. גם איש העסקים המקורב אלי נאשם בשחיתות ולא פעלתי להגן עליו".
על פי הדיווחים, אל בשיר אמר כי "הלובי הציוני במדינות המערב עומד מאחורי הסנקציות כלכליות על סודן". לדבריו, הכוח של ישראל לא על בסיס צבאי או כלכלי אלא על החלשת אויביה, שכן ישראל תומכת במורדים נגדנו ועומדת מאחורי המצור הכללכלי והפוליטי על סודן
בחודש שעבר, אלפים הפגינו ברחבי סודן, זאת במחאה על המצב הכלכלי. ההפגנות התקיימו במספר ערים, בהן הבירה ח'רטום, ובמהלכן נרשמו מעשי אלימות. על פי הממשלה, 19 נהרגו, 219 נפצעו ו-187 מאנשי כוחות הביטחון נפגעו גם הם. ארגוני העובדים במדינה ארגנו שתי צעדות, כדי למסור לידי הנשיא דרישה להתפטר מתפקידו. אחת מהן הפכה להפגנה במרכז הבירה, סמוך לארמון הנשיאות. הצעדה השנייה תצא היום לרחובות.